Nietrafiony prezent można zwrócić. Sprawdź kiedy

0
Reklama

Sezon prezentowy trwa. Dobrze, abyś znał obowiązujące zasady zwrotu towarów. Choć jest możliwość zwrócenia produktu, gdy został on zakupiony przez internet, to jeśli chodzi o sprzedaż tradycyjną, wszystko zależy od woli sklepu.


 

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

„W przypadku transakcji internetowej mamy 14 dni od otrzymania przesyłki na zwrot towaru – odesłanie na adres sklepu. Nie musimy się tłumaczyć, dlaczego produkt nam nie odpowiada” – mówi serwisowi infoWire.pl Michał Tomasiak, radca prawny z kancelarii prawnej Rachelski & Wspólnicy.

Gorzej, jeżeli prezent kupiono w sklepie stacjonarnym. Zasadniczo prawo do zwrotu wtedy nie przysługuje. Nie dotyczy to oczywiście sytuacji, gdy składamy reklamację z tytułu rękojmi lub na podstawie gwarancji. „Sprzedawcy w sklepach stacjonarnych bardzo często pozwalają jednak na wymianę towaru, szczególnie jeśli nie ma on śladów użytkowania. Jest to ukłon w stronę konsumentów” – zaznacza ekspert.

Warto pamiętać, że aby zareklamować dany produkt, nie potrzebujemy paragonu. Jest on tylko potwierdzeniem transakcji, którą możemy udowodnić również w inny sposób.

źródło: www.infowire.pl
foto: www.freeimages.com

Reklama