Brzeżanie dzielili się krwią

0
Reklama

W minioną sobotę 20 czerwca, w ramach VIII edycji kampanii sieci supermarketów Intermarché i Bricomarché oraz Polskiego Czerwonego Krzyża – „Zbieramy Krew dla Polski”, swoją krew dla pacjentów okręgowych szpitali, oddali mieszkańcy Brzegu.


 

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Brzeżanie mogli oddawać krew na parkingu przed Intermarche, w specjalnym ambulansie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa (RCKiK), zaopatrzonym w specjalistyczny sprzęt medyczny, pozwalający na bezpieczny zabieg.

Personel medyczny, wykonujący zabiegi w tego typu ambulansach, korzysta z takiego samego jednorazowego sprzętu, jak w stacjonarnych placówka publicznej służby krwi. Nie należy obawiać się również samego zabiegu: ból ukłucia jest znikomy, a niepożądane objawy po poborze krwi zdarzają się niezmiernie rzadko. Warto przy tym mieć na uwadze, że każda jednostka krwi jest na wagę złota – zachęcał Sławomir Kaczyński, Przewodniczący Krajowej Rady Honorowego Krwiodawstwa Polskiego Czerwonego Krzyża.

Akcja połączona była z dobrą zabawą. Była muzyka, baloniki, drobne prezenty, słodycze, poczęstunek i degustacja wędlin, pokazy pierwszej pomocy i ratownictwa oraz konkurs plastyczny. Dopisali rodzice z dziećmi oraz honorowi dawcy. Każdy krwiodawca mógł otrzymać w tym roku breloczek ratunkowy, zawierający maseczkę do sztucznego oddychania i jednorazowe rękawiczki. Jest to nowość, wprowadzona w ramach propagowania idei pierwszej pomocy. Wśród krwiodawców rozlosowane zostały również profesjonalne apteczki samochodowe. Tuż przed zakończeniem imprezy – przed godz. 14.00 – wszystkich przegonił krótki, lecz rzęsisty deszcz.

Celem kampanii „Zbieramy krew dla Polski” jest zwiększenie świadomości polskiego społeczeństwa na temat honorowego krwiodawstwa, propagowanie zdrowego i aktywnego stylu życia oraz zachęcenie Polaków do dzielenia się bezcennym darem życia.

W VIII edycji akcji ambulanse RCKiK pojawią się na parkingach przy supermarketach Intermarché i Bricomarché łącznie w 145 miejscowościach. W 19 kolejnych miastach zorganizowane zostaną natomiast kampanie edukacyjne, mające na celu zwiększenie wiedzy na temat wartości zdrowego stylu życia oraz promocję honorowego krwiodawstwa. Tegoroczna kampania potrwa do 5 października.

Reklama