Każde dziecko jest zdolne

0
Reklama

W bieżącym roku szkolnym w grupie II Przedszkola Publicznego nr 8
praca dydaktyczno – wychowawcza opiera się na koncepcji inteligencji wielorakich opracowanej przez psychologa Howarda Gardnera.


Dzięki stymulowaniu różnych rodzajów inteligencji dzieci, zapewniamy im wszechstronny rozwój psychofizyczny, społeczny, kulturalny oraz znakomity start na drodze dalszej edukacji.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Dla prawidłowego rozwoju inteligencji wielorakich u dzieci konieczne są kąciki zainteresowań. W naszej placówce zostały one tak zorganizowane, by każde dziecko miało możliwość wyboru różnorodnej formy aktywności i decydowania o tym, w jaki sposób chce się bawić, ujawniając swoje zainteresowania, upodobania i talenty. Ta swoboda wyboru umożliwia diagnozę inteligencji każdego dziecka, a ta z kolei pozwala nam nie tylko na określenie jego potencjału ale także na kreowanie warunków i dobór sposobów rozwijania go.

W naszym przedszkolu dzieci korzystają z :
-kącika bajkowego – do rozwijania inteligencji językowej,
-kącika „mam talent” – do rozwijania inteligencji wizualno- przestrzennej,
-kącika „ ruch to zdrowie” – do rozwijania inteligencji ruchowej,
-kącika matematycznego – do rozwijania inteligencji matematyczno – logicznej,
-kącika muzycznego – do rozwijania inteligencji muzycznej,
-kącika domowego – do rozwijania inteligencji interpersonalnej,
-kącika przyrodniczego – do rozwijania inteligencji przyrodniczej,
-kącika emocji – porozwijania inteligencji intrapersonalnej.

Dbając o wszechstronny rozwój naszych wychowanków dajemy im możliwość spokojnej „zabawy w życie”.

Agnieszka Kamińska, Elżbieta Prorok – Zdyb

Reklama