Ze Szczecina do Gliwic z przystankiem w Brzegu. Popłynęli zabytkową łodzią, aby ratować życie dziewczynki

Reklama

Czterech śmiałków ze Stowarzyszenia „Templum” wybrało się w rejs życia. I to dosłownie, bo do pokonania mają dystans ze Szczecina do Gliwic i z powrotem, po spławnej części Odry. Płyną zabytkową łodzią po życie dla 3-letniej Igi. Dziewczynka choruje na SMA, a ratunkiem jest najdroższa na świecie terapia genowa, która kosztuje 9 mln złotych.

Kornel Grabowski, Dariusz de Lorm, Adam Strzała i Dariusz Kuternowski, są już w podróży od ponad trzech tygodni. Pierwsze 16 dni zajęło im przepłynięcie ze Szczecina do Gliwic. Kolejne dni, to droga powrotna. W ubiegły czwartek (16.09) zatrzymali się na brzeskiej marinie.

• „18 dni temu wyruszyliśmy ze Szczecina. Tam zwodowaliśmy naszą łódź i płynęliśmy pod prąd z prędkością ok. 5 km/h w stronę Gliwic. Przepłynęliśmy całą Odrę oraz Kanał Gliwicki, a dzisiaj jesteśmy już w drodze powrotnej, w Brzegu. Rano wyruszymy w dalszą podróż, której celem jest pomoc dla małej Igi. Dziewczynka choruje na SMA, czyli rdzeniowy zanik mięśni typu 1. Niestety lek, czyli terapia genowa, nie jest refundowany w Polsce i kosztuje 9 mln złotych. To najdroższy lek na świecie. Płyniemy przez różne miejscowości, poznajemy ludzi, instytucje, różne media i nagłaśniamy zbiórkę pieniędzy dla Igi” – mówi Kornel Grabowski ze Stowarzyszenia „Templum”.
  • „Wielkie podziękowania należą się wszystkim, którzy wspierają akcję charytatywną na rzecz Igi, ale bardzo chcemy też podziękować ekipie strażaków OSP Jasiona, bo jak dopłynęliśmy wczoraj, to okazało się, że jedna ze śluz jest zamknięta. Pilnie poszukiwaliśmy transportu, abyśmy mogli przedostać się za śluzę. Zadzwoniliśmy najpierw do Państwowej Straży Pożarnej, która przekierowała nas strażaków OSP. Przyjechała ekipa z Jasiony, która już wcześniej pomogła nam przedostać się w stronę Gliwic, a dzisiaj również przyjechali, wyciągnęli z wody naszą łódź i zawieźli za kolejną śluzę, abyśmy mogli kontynuować podróż” – dodaje Dariusz de Lorm.

Każdy, kto chciałby wesprzeć akcję charytatywną i pomóc malutkiej Idze w walce z chorobą, może to zrobić za pośrednictwem platformy Siepomaga.pl https://www.siepomaga.pl/iga.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej