Sesja Rady Miejskiej – relacja na żywo

1
Brzeg
Reklama

Dziś (26.02) o godzinie 10:00, w sali stropowej brzeskiego ratusza rozpocznie się XVII sesja Rady Miejskiej. Podczas obrad zostanie omówiona działalność Szkolnego Związku Sportowego. Zapoznamy się także ze sprawozdaniem Społecznej Komisji Mieszkaniowej za 2015 rok.


Radni będą również procedować nad kilkoma projektami uchwał, m.in. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Brzeskiemu na realizację zadania z zakresu ograniczenia skutków niepełnosprawności mieszkańców Brzegu, udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Brzeskiego na utworzenie mieszkań chronionych dla ofiar przemocy w rodzinie oraz w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują rodziny wielodzietne. O przebiegu dzisiejszej sesji, będziemy informować prosto z sali obrad w relacji na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

14:23

Przewodnicząca Barbara Mrowiec zamyka obrady XVII sesji


 

14:17 

Burmistrz informuje Radę Miasta o uzyskanej dotacji z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na remont ratusza


 

14:10

Jerzy Wrębiak poinformował, że na interpelacje, na które nie odpowiedział ustnie odpowie pisemnie


 

14:00

– Znaczy, że co? Że nie jest z mojej partii, to nie może zostać nominowany? Ja podejrzewam, że pani też nie sprzedaje tylko kwiatów osobom, które sympatyzują z pani opcją polityczną – mówi Jerzy Wrębiak, odnosząc się do interpelacji radnej Bożeny Szczęsnej w sprawie powołania przez burmistrza (PiS) na stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej BPEC Grzegorza Kawało, który kiedyś był członkiem PO


 

13:54

Na interpelację radnej Bożeny Szczęsnej w zakresie edukacji odpowiada Stanisław Kowalczyk , naczelnik wydziału oświaty UM w Brzegu. Między innymi dotyczy to pracy nauczycieli. – Każdy nauczyciel, który będzie miał problem ze znalezieniem pracy w macierzystej szkole, dostanie propozycję pracy w dodatkowych oddziałach przedszkolnych


 

13:50

– Uzupełnienie ubytków w drodze na ul. Szymanowskiego będzie realizowane na bieżąco – odpowiada Jerzy Wrębiak na interpelację radnego Grzegorza Surdyki


 

13:47

Burmistrz informuje, że będzie rozmawiał z komendantem Straży Miejskiej, aby wydłużyć godziny pracy strażników i rozlokować ich w obrębie skweru przy Rondzie Solidarności. To odpowiedź na interpelację radnej Julii Goj-Bireckiej w sprawie apelu mieszkańców z tego rejonu miasta


 

13:43

Jeżeli chodzi interpelacje dotyczące uporządkowania pasów zieleni, to te problemy będą na bieżąco rozwiązywane – mówi Jerzy Wrębiak


 

13:38

W odpowiedzi na interpelację radnego Grzegorza Kapeli, burmistrz informuje, że zwróci się z pismem do odpowiedniej instytucji, w której gestii leży uporządkowanie terenu na rogu ulic Słonecznej i Tęczowej


 

13:30

Odpowiedzi na interpelacje ws. złego stanu dróg udziela Lucyna Mielczarek z Biura Budownictwa i Inwestycji UM w Brzegu – Jeśli chodzi o remonty drogowe, to są prowadzone doraźne działania. Nie mamy masy „na gorąco”. Wszystkie ubytki są uzupełniane z tzw. termosów, ale są to działania doraźne. W marcu będziemy prowadzić generalne naprawy


 

13:27

Burmistrz odpowiada na interpelację radnego Andrzeja Jędrzejko dotyczącego oświetlenia na przejściach dla pieszych – już zajmujemy się tą sprawą. Pismo do firmy Tauron zostało wysłane.


 

13:25

Kolejny punkt obrad – Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych


 

13.23

Uchwała podjęta jednogłośnie


 

13.21

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawie w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Jabłkowa 6, dotacji na wykonanie projektu budowlanego remontu elewacji zabytku wpisanego do rejestru zabytków


 

13.20

Radni przyjmują uchwałę jednogłośnie


 

13.19

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie wyznaczenia aglomeracji „Brzeg” (Uchwała TUTAJ)


 

13.18

Radni przyjmują uchwałę jednogłośnie


 

13.15

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, terminach składania deklaracji oraz wykazu dokumentów, które należy dołączyć do deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Brzeg (Uchwała TUTAJ)


13.14

Radni przyjmują uchwałę jednogłośnie


 

13,13

Radny Szpulak pyta czy w przyszłym roku rodziny starające się o zniżkę będą w przyszłym roku składać znów deklarację. Referująca projekt Beata Wszoła z UM Brzeg odpowiada, że nie będą musieli

13.10

Przed wprowadzeniem ustawy o odbiorze odpadów komunalnych stawki dla mieszkańców budynków wielorodzinnych były niższe a dla jednorodzinnych wyższe. Teraz dla wszystkich są takie samo. Należy to zmienić, aby system był sprawiedliwszy. – dodaje radny Komarzyński


 

13.07

Radny Komarzyński wyraża opinię, że system odbioru odpadów przez przez tą uchwałę będzie sprawiedliwszy. Postuluje jednak aby dokonać zmian w systemie tak aby mieszkańcy budynków wielorodzinnych płacili mniejszą stawkę za odbiór odpadów.


 

13.06

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują rodziny wielodzietne (Uchwała TUTAJ)


 

13.03 Obrady „idą teraz błyskawicznie”

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Brzeskiego na utworzenie mieszkań chronionych dla ofiar przemocy w rodzinie – mieszkańców gminy powiatu brzeskiego (Uchwała TUTAJ)

13.03

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Brzeskiego na realizację zadania pn. „Przebudowa wraz z budową infrastruktury drogi powiatowej nr 1174 O i 1175 O Łukowice Brzeskie – Brzeg I etap odc. Zielęcice – Brzeg” (Uchwała TUTAJ) Jak poprzednio – przyjęty jednogłośnie


13.00 

Kolejny punkt obrad uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Brzeskiemu na realizację zadania z zakresu ograniczenia skutków niepełnosprawności mieszkańców Brzegu. W ramach tej pomocy miasto przekaże 10000 złotych na warsztaty terapii zajęciowej. * Uchwała TUTAJ) Poszczególne komisje zaopiniowały projekt uchwały. Radni przyjęli uchwałę.


 

12.58

Poszczególne komisje zaopiniowały projekt uchwały. Radni przyjęli uchwałę.


 

12.53

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2016r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok. Projekt dostępny TUTAJ


 

12.52

Plan pracy rady przyjęty


 

12.42

Przewodnicząca (przez aklamację – oczywiście) przyjmuje poprawki do projektu planu pracy. Poprawki dotyczą głównie dat poszczególnych sesji oraz przeniesienia niektórych zaplanowanych punktów obrad na inne terminy.

Projekt dostępny TUTAJ


 

12.38

Kolejny punkt obrad – Plan pracy Rady Miasta na 2016


 

12:35

Sprawozdanie z działalności SKM zostało przyjęte przez aklamację


 

12:32

Członków Komisji wybierała Rada Miejska. W spotkaniach SKM jest niska frekwencja i własnie to niepokoi radnych


 

12:29

Radny Eugeniusz Zwierzchowski apeluje, aby w sprawozdaniach z działalności SKM zawierać informację o udziale poszczególnych członków w zebraniach Komisji


 

12:27

Przypomnijmy, SKM jest zespołem kontrolnym, doradczym i opiniodawczym. Działająca na podstawie uchwały Rady Miejskiej z dnia 25 kwietnia 2008 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy – Miasto Brzeg.


 

12:24

Sprawozdanie referuje radny Andrzej Jędrzejko, Przewodniczący Społecznej Komisji Mieszkaniowej


 

12:23

Kolejny punkt porządku obrad – Sprawozdanie Społecznej Komisji Mieszkaniowej za 2015 rok


 

12:22

Informacje nt. „Działalność Szkolnego Związku Sportowego” zostały przyjęte przez aklamację


 

12:17

– Pomoc Wojewódzkiego Szkolnego Związku Sportowego jest szczątkowa – mówi Robert Karlikowski


 

12:16

Na mównicy Krzysztof Kulwicki, dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Głos zabierają radny Robert Karlikowiski i Michał Siek. Dyskusja dotyczy szkolnych rozgrywek na szczeblu powiatowym


 

12:11

Kolejny punkt dzisiejszej sesji – Działalność Szkolnego Związku Sportowego. Problemy i potrzeby


 

12:10

Nastąpiło wznowienie obrad


 

11.50

Przerwa w obradach


 

11.40

Przewodnicząc Mrowiec odczytuje fragmenty pisma pana Ciepielskiego w sprawie realizacji umowy umowy dotyczącej wywozu odpadów komunalnych.

Przewodnicząca odczytuje pismo pani Alicji Curyk w sprawie utworzenia domu opieki na osobami starszymi.

Przewodnicząca Mrowiec odczytuje w całości pismo pani Seredy które dotyczy również domu opieki.


 

11:38

Radny Grzegorz Surdyka zwraca uwagę na stan nawierzchni przy ulicy Szymanowskiego. – Na całej długości tej drogi znajduje się mnóstwo dziur, a ich głębokość sięga nawet   10-15  cm . Proszę o dogłębne przyglądnięcie się tej ulicy. Radny także interweniuje w sprawie uciążliwych dla mieszkańców dymów w okolicy ulicy Brzechwy wydobywających się co jakiś czas z kominów umiejscowionej tam firmy zajmującej się czyszczeniem cystern. Prosi o interwencję Straży Miejskiej


 

11:35

Radny Michał Siek dziękuje burmistrzowi oraz dyrektorowi ZNM za zrealizowane prace na cmentarzu przy ul. Makarskiego


 

11:31

Radna Elżbieta Kużdżał interweniuje m.in. w sprawie uzupełnienia ubytków asfaltu przy ulicy Jana Pawła II i Kombatantów, uzupełnienia zieleni przy ulicy ofiar Katynia oraz zamkniętych toalet publicznych.


 

11:30

Radny Karlikowski prosi o zamontowanie oświetlenia przy ulicy Oławskiej w okolicy posesji nr 16, 18,18a i 20 w celu poprawy bezpieczeństwa


 

11:26

Kolejne interpelacje składa radna Julia Goj-Birecka. Jedna z nich dotyczy przeorganizowania pracy straży miejskiej, tak aby strażnicy pracowali do godziny 22:00 oraz rozlokowanie patroli m.in. w okolicach ronda Solidarności


 

11:23

Radny Henryk Jaros zgłasza interpelację w sprawie ulicy Kolejowej. Chodzi między innymi o możliwość przejęcia tej drogi od PKP


 

11:15 Informacja dla Radnych Miejskich

W celu publikacji pełnej treści zgłaszanych interpelacji proponujemy, aby wcześniej nadsyłać ich treść na nasz adres mailowy: kontakt@brzeg24.pl


 

11:08

Serię interpelacji zgłasza radna Bożena Szczęsna. Poniżej publikujemy ich treść (pisownia zgodna z oryginałem):

Bożena Szczęsna
Radna Rady Miejskiej Brzegu

Interpelacje na sesję Rady Miejskiej Brzegu w dniu 26.02.2016 r.

 

  1. Zwrócili się do mnie mieszkańcy ul. Wyszyńskiego z pytaniem, czy Burmistrz Brzegu, jako zadeklarowany cyklista, nie widział konieczności przy podpisywaniu umowy o partycypacji w kosztach przebudowy i remontu ul. Wyszyńskiego, wzięcia pod uwagę faktu możliwości utworzenia tam ścieżki rowerowej? Przecież to jedna z najbardziej uczęszczanych przez rowerzystów droga na działki rekreacyjne! Wybudowanie tam, przy okazji remontu, ścieżki rowerowej stworzyłoby doskonałe połączenie komunikacyjne dla rowerzystów – dojazd do działek oraz np. do Zielęcic. Nie wspominając już o bezpieczeństwie tego rodzaju rozwiązania. Proszę o pisemną odpowiedź w tej sprawie.

 

  1. Zmiana ustawy o systemie oświaty przywróciła sześciolatki do przedszkoli. Do pierwszych klas od września będą chodzić sześciolatki, których rodzice na własne życzenie wyślą je do szkoły.

 

W związku z powyższym proszę o udzielenie odpowiedzi:

  1. Dla ilu trzylatków zabraknie miejsc w przedszkolach?
  2. Czy rodzice dziecka 2,5-letniego mogą liczyć na przyjęcie do przedszkola od września 2016 roku (mają takie prawo ustawowe!)?
  3. Rodzice dzieci trzyletnich mówią, że Burmistrz w każdym przedszkolu otworzy dodatkowy oddział? Ile powstanie takich oddziałów?
  4. Malejąca liczba dzieci sześcioletnich i sporadyczna liczba dzieci siedmioletnich objętych obowiązkiem nauki spowoduje, że tylko nieliczne klasy pierwsze będą otwarte od września 2016roku w szkołach podstawowych (prawdopodobnie na cały Brzeg tylko trzy), a zatem zmniejszy się zatrudnienie nauczycieli zatrudnianych na etacie nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i nauczyciela świetlicy oraz asystentów nauczyciela. Ilu nauczycieli jest zagrożonych utratą pracy?
  5. Jakie działania podejmuje burmistrz zakresie zmniejszenia potencjalnego bezrobocia wśród nauczycieli?
  6. Szkoły od trzech lat są przygotowane do przyjęcia sześciolatków; posiadają dobrą bazę, przygotowanych nauczycieli. Czy Burmistrz podobnie jak inne gminy podejmuje działania, aby jak najwięcej rodziców sześciolatków uczęszczało od przyszłego roku szkolnego do szkół? Jakie zatem działania podejmie Gmina Brzeg w związku ze zmianą ustawy dotyczącą wieku obowiązku szkolnego? Pytają mnie rodzice sześciolatków, czy burmistrz Brzegu wzorem prezydenta Opola, rozważa zachęcanie tych rodziców do posłania 6-latków do szkoły poprzez dotację na wyprawkę szkolną? Być może nie jest to zły pomysł? Czy została przeprowadzona taka kalkulacja przez służby burmistrza? Jeśli tak, proszę o jej wyniki. Jeśli nie, to dlaczego?
  7. Jeżeli powstaną nowe oddziały w przedszkolach, to jaki koszt poniesie Gmina Brzeg?
  8. Jaki koszt poniesie Gmina Brzeg na odprawy dla nauczycieli?
  9. Na jednego ucznia w szkole gmina otrzymuje miesięcznie subwencję oświatową, natomiast na przedszkolaka – dotację. Subwencja jest dużo wyższa od dotacji (ok. 5 razy wyższa), tak więc zmniejsza się dofinansowanie edukacji przez państwo. Jakie koszty poniesie Gmina Brzeg i jak wpłyną one na finanse miasta?

Proszę o wyczerpującą odpowiedź pisemną w tej sprawie.

 

  1. W związku z powołaniem przez Burmistrza Brzegu pana Grzegorza Kawałko (byłego członka PO) na przewodniczącego rady nadzorczej Brzeskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o., nasuwa mi się pytanie, związane z ewentualnymi korzyściami, podobnie jak to miało miejsce i zostało opisane w słynnym artykule, który ukazał się w nto oraz informacji w Radio Opole, a dotyczących nepotyzmu w Brzegu. Jakie zatem korzyści pojawią się tym razem po powołaniu przez PiS-owskiego burmistrza osoby związanej z PO na członka rady nadzorczej miejskiej spółki, a właściwie na jej przewodniczącego? Jak wszyscy wiemy, takie stanowisko jest najważniejsze, a co za tym idzie, najlepiej opłacane w radach nadzorczych. Co na to środowisko Prawa i Sprawiedliwości w Brzegu, dzięki któremu pełni pan obecnie funkcję burmistrza? Czy konsultował Pan swoją decyzję z władzami i środowiskiem Prawa i Sprawiedliwości w Brzegu? Proszę o pisemną odpowiedź.

 

  1. W nawiązaniu do przeprowadzanej obecnie akcji i działaniami policji, związanych ze stworzeniem tzw. mapy zagrożeń w Brzegu, wnioskuję o zamontowanie w okolicach lampy, znajdującej się w centralnym punkcie Ronda Solidarności, kamery lub kamer. Chodzi o poprawę bezpieczeństwa mieszkańców, poprzez zapobieganie gromadzeniu się w tych okolicach osób nadużywających alkoholu lub środków psychotropowych, co ma miejsce każdego roku, jak tylko zaczyna się robić trochę cieplej. Proszę o pisemną informację o podjętych działaniach w tej sprawie.

 

  1. Skargi od wielu odwiedzających brzeski cmentarz przy ul. Starobrzeskiej. Skoro, mimo przeprowadzonych prac remontowych, toaleta przy kaplicy na cmentarzu jest nieczynna w okresie zimowym, dlaczego nie ma zabezpieczonych innych form dla tego rodzaju potrzeb, np. typu toi – toi? To wg mieszkańców niezły skandal! Wnioskuję zatem, aby na czas zimowy od przyszłego sezonu dostępne były dla odwiedzających urządzenia typu toi – toi. Proszę o pisemną informację o podjętych działaniach w tej sprawie.

 

  1. Kolejna interpelacja od mieszkańców dotycząca brzeskiego cmentarza. Najpierw, po wycięciu wszystkich roślin, skwer koło kaplicy wysypano kamieniami. A już po mniej więcej tygodniu – kamienie zniknęły, a pojawiła się kostka. Proszę o pisemne podanie powodu tego typu dziwnych działań, a także kosztów wykonania. Ponadto proszę o informację, co z nasadzeniami w okolicy tego skweru? Czy i kiedy będą te nasadzenia oraz dlaczego nie zrobiono tego od razu przy okazji podwójnych, zupełnie niezrozumiałych, działań związanych z uporządkowaniem skweru? Proszę o odpowiedź pisemną.

 

  1. Kolejna interpelacja związana z nasadzeniami. Tym razem dotyczy to ul. Legionistów. Nastąpiła tam wycinka wszystkich drzew po jednej stronie ulicy. Od tego wydarzenia minęło już sporo czasu, a nasadzeń dalej nie ma. Proszę o pisemną odpowiedź, kiedy i jakie nasadzenia są planowane przy ul. Legionistów.

 

  1. W imieniu mieszkańców ul. Tarnowskiego, proszę o pisemną informację, jakie są plany remontu tej ulicy? Pragnę zwrócić uwagę, że ulica ta jest w stanie tragicznym. Koleiny, dziury i kałuże są codzienną udręką dla mieszkańców i kierowców przemieszczających się tą ulicą.

 

  1. Otrzymałam odpowiedź burmistrza, niestety, praktycznie nie na temat i mało wyczerpującą na moją interpelację dotyczącą jego wyjazdu na mecz piłki ręcznej Polska – Serbia dnia 15 stycznia br. W zasadzie dowiedziałam się tylko, że pan burmistrz siedział w loży VIP w trakcie meczu. Pragnę zauważyć, że nie pytałam, kto z Urzędu pojechał z Panem na ten mecz. Zapytałam, z kim burmistrz pojechał na ten mecz? Oczekiwałam odpowiedzi zgodnej z faktami, które – przyznam się – już znałam. Wystarczyło bowiem odwiedzić portal onet.pl, na którym jest obszerna fotorelacja pod tytułem „Gwiazdy i politycy na meczu Polska-Serbia”. Na dziesiątym slajdzie tej fotorelacji jest piękne zdjęcie z tego meczu, gdzie pan burmistrz razem z synem dobrze się bawią w towarzystwie znanego piłkarza ręcznego Marcina Lijewskiego i jego żony. Proszę zatem jeszcze raz o pisemne podanie kosztów delegacji burmistrza do Krakowa (koszt delegacji, zużycia auta służbowego, paliwa, ewentualne koszty noclegu). Ponadto proszę o wymienienie korzyści, jakie osiągnęła Gmina Brzeg z tego pobytu, oprócz dobrej zabawy burmistrza i jego syna na tym meczu. Proszę również o wyjaśnienie, czy syn pana burmistrza był na tym meczu w ramach zaproszenia od sponsora dla Burmistrza Brzegu, czy znajdował się w loży VIP, na miejscu obok, przez zupełny przypadek? Zainteresowanym chętnie podaję link do tej strony:

http://ofsajd.onet.pl/newsy/gwiazdy-i-politycy-na-meczu-polska-serbia/mr9ntb. Proszę zatem o pisemną, wyczerpującą odpowiedź na zadane przeze mnie pytania.

 

  1. W nawiązaniu również do mojej interpelacji z dnia 29.01.2016 r., związanej z przebudową strony internetowej www.brzeg.pl oraz w związku z odpowiedzią Burmistrza z dnia 17.02.2016, proszę o pisemne informacje w następujących kwestiach:

– kiedy umowa została zrealizowana oraz kiedy został sporządzony protokół odbioru przedmiotu zamówienia?

– skoro na dzień 29.01.2016 r. strona działała tylko w wersji beta, a termin realizacji zamówienia ustalono na 28.12.2015 r., jakiej wysokości kary umowne zapłacił lub zapłaci wykonawca?

– gdzie, proszę o udostępnienie adresu internetowego, można obejrzeć film reklamowy, o którym mowa w tej umowie? I dlaczego do tej pory nie został on udostępniony mieszkańcom?

 

  1. Kto uczestniczył w pracach komisji, która podjęła decyzję o wycięciu dwóch, pięknych, wyglądających na zupełnie zdrowe drzew na stadionie miejskim przy ul. Kusocińskiego? Kto o tym zdecydował? Proszę o wymienienie z imienia, nazwiska i stanowiska osób decydujących o tym działaniu!

 


 

 

11:04

Są tez kolejne interpelacje radnego Zwierzchowskiego: ponaglona interwencja ws. naprawienia wjazdu na parking przy ul. Chrobrego (naprzeciwko sądu), w związku ze zbliżająca się wiosną należy uporządkować zieleń przy ul. Słowackiego oraz prośba od mieszkańców uli. Legionistów o przycięcie gałęzi drzew, które stwarzają zagrożenie.


 

11:02

Radny Eugeniusz Zwierzchowski prosi o wyjaśnienie sprawy dotyczącej garaży – Mieszkańcy ul. Szkolnej informują, że Zarząd Nieruchomości Miejskich pobiera opłaty za dzierżawę gruntu, ale osoby posiadające garaże nie mają podpisanej umowy. Na jakiej podstawie jest pobierana ta opłata? 


 

11.01

Radni zgłaszają interpelacje


 

11.00

Sprawozdanie przyjęte przez aklamację


 

10.55

Radny Karlikowski pyta o odwołanie dotyczące budowy wałów. Burmistrz informuje, że odwołanie w sprawie wałów zostało rozpatrzone na korzyść miasta. Teraz pozostaje kwestia finansów i ich znalezienia w budżecie państwa – dodaje burmistrz.


 

10.52

Radny Juchniewicz pyta o spotkanie ze Zbigniewem Bońkiem. Burmistrz informuje, że dotyczyło one współpracy między miastem i związkiem oraz większego wykorzystania miejskiego stadionu.


 

10.50

Radna Kużdżał pyta o rewitalizację ogrodów zamkowych. Burmistrz informuje, że w przeciągu około dwóch lat będzie dokonana rewitalizacja ogrodów. Będą remonty ścieżek i renowacje fontanny. Radny Juchniewicz pyta o ewentualny remont pergoli przy zamku. Burmistrz odpowiada, że nie wyklucza w przyszłości remontu.


 

10.44

Rady Jaros pyta o spotkanie z władzami Zakładów Kruszwica. Spotkanie dotyczyło współpracy z miastem oraz sprawy sądowej dotyczącej podatków.


 

10.40

Radny Kapela pyta o możliwości realizacji w Gimnazjum Illustre Muzeum Kresów. Burmistrz odpowiada, że pomysł powstania muzeum nie był kwestionowany przez środowiska kresowiaków, uzyskał pozytywną opinię ministerstwa oraz pozytywne opinie niektórych parlamentarzystów. Według burmistrza mamy duże szanse na jego powstanie. Miasto „niejako aportem” wnosi budynek, a ministerstwo zapewnia finansowanie muzeum – podsumowuje burmistrz. Dodaje, ze to jeden z pomysłów zagospodarowanie tego obiektu.


 

10.35

Radny Samul pyta o przebudowę sali przy BCK. Burmistrz odpowiada, że odbyło się spotkanie z projektantem, na którym przedstawiono wstępną koncepcję remontu sali.


 

10.33

Radny Szpulak pyta o spotkanie z przedstawicielami ZGO Gać oraz o rezonator przy kąpielisku na Korfantego. Burmistrz odpowiada, że spotkanie dotyczyło bieżącej działalności spółki, której miasto jest współwłaścicielem. Od 1 kwietnia burmistrz chce aby rezonator działał ponownie na zbiorniku.


 

10.28

Radny Jędrzejko pyta burmistrza o spotkanie z ministrem Jaki. Burmistrz odpowiada, że dotyczyło przeprawy mostowej oraz ewentualnego powstania Muzeum Kresów w budynku Gimnazjum Illustre.


 

10:24 

Burmistrz zakończył odczytywanie sprawozdania z bieżącej działalności


 

10.13

Kolejny punkt obrad – sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności. Sprawozdanie dostępne TUTAJ

10.09

Z małym opóźnieniem przewodnicząca Mrowiec rozpoczyna sesję. Uczestniczy 17-stu radnych. Przewodnicząca składa wniosek do porządku obrad o umieszczenie punktu dotyczącego wprowadzenia interpelacji oraz zatwierdzenia programu prac rady. Burmistrz wnioskuje o przyjęcie punktu dotyczącego dotacji dla wspólnoty przy ulicy Jabłkowej. Radni przyjmują zmiany. Następnie radni przyjmują protokół z poprzednich obrad sesji.

 

Reklama