XXXII sesja Rady Miejskiej Brzegu. Radni będą głosować nad absolutorium dla burmistrza – relacja na żywo

2
Reklama

Dziś (26.05), o godzinie 10 w sali stropowej brzeskiego ratusza rozpocznie się 32. sesja Rady Miejskiej Brzegu. Porządek obrad przewiduje m.in.: odczytanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2016 rok, przestawienie sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Brzeg z organizacjami pozarządowymi oraz przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej i opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie udzielenia absolutorium burmistrzowi Brzegu.


Radni będą również głosować nad przyjęciem uchwały w sprawie absolutorium dla Jerzego Wrębiaka. O przebiegu dzisiejszej sesji będziemy informować prosto z sali obrad w relacji na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

14.39

  • Nie zgadzam się z opinią, że brzeska rada nie działa. A takie słowa już usłyszałam – dodaje przewodnicząca Mrowiec zamykając obrady sesji

14.39

Przewodnicząca Mrowiec dziękuje radnym

14.38

Burmistrz Wrębiak zaprasza na imprezy kulturalne i sportowe organizowane przez miasto

14.37

Burmistrz dziękuje radnym, którzy „pomagają kreować pomysły”. Stwierdza, że realizacja budżetu 2016 to wspólny sukces radnych i burmistrza.

14.35

Radny Zwierzchowski prosi przewodnicząca o stosowanie zapisów statutowych wobec radnych, którzy wcześniej opuszczają sesję.

14.33

Jeśli chcemy aby młodzi ludzie chcieli tu mieszkać to musimy stworzyć im warunki do wychowywania dzieci – podsumowuje radny Samul

14.30

Radna Goj-Birecka dziękuje za remont chodnika przy ulicy Piłsudskiego w sprawie którego składała interpelacje. Radny Samul wyraża opinię, że nie powinno się liczyć na powstawanie prywatnych żłobków, ale dążyć do budowy nowej placówki.

14.29

Burmistrz Wrębiak poinformował, że prowadzi rozmowy ze starostą Stefańskim w tej sprawie i potwierdził zainteresowanie zae strony starostwa

14.27

Przewodnicząca Mrowiec odczytuje petycję do władz powiatu (zebrano 700 podpisów) w sprawie kompleksowego remontu ulicy Bolesława Chrobrego.

14.25

Przewodnicząca Mrowiec przeprasza za swoje zachowanie (chodzi o kłótnie z radną Szczęsną) – po prostu się bardzo zdenerwowałam i przepraszam za mój wybuch – stwierdziła przewodnicząca Mrowiec

14.24

Kolejny punkt obrad: Wolne wnioski

14.20

W sprawie awarii prądu na Dniach Księstwa Brzeskiego dyrektor BCK-u wyjaśnił, że doszło do spięcia zawilgoconego sprzętu.

14.17

W sprawie kąpieliska burmistrz stwierdził, że sprawa jest związana z ewentualnym dofinansowaniem z programu bioróżnorodności.

14.15

Burmistrz Wrębiak uznał, że pomysł radnej Kużdżał o wprowadzeniu drobnej odpłatności za toalety publiczne. Przewodnicząca Mrowiec dodała, że widziała takie „rozwiązania” przy cmentarzu w Oleśnicy.

14.14

Remont chodnika przy placu PKS 0 burmistrz informuje, że wystąpił do PKP z pismem o jego remont.

14.11

Przejście dla pieszych przy ulicy Ofiar Katynia (wysokość ulicy Monte Cassino) zostało zlikwidowane ze względu „na ciągłość ruchu”.

14.07

W sprawie wiat śmietnikowych przy ulicy Andersa burmistrz Wrębiak informuje, że miasto prowadzi rozmowy z PKN Orlen w sprawie odkupienia terenu po byłej stacji paliw. Jeśli miasto ten teren odkupi wtedy powstanie wiata śmietnikowa. W sprawie progów zwalniających przy ulicy Oławskiej burmistrz obiecał skierowanie sprawy do powiatowej komisji.

14.04

W sprawie znaków interaktywnych burmistrz zapowiedział, że skieruje pismo do powiatowej komisji zajmującej się organizacją ruchu.

14.02

W sprawie toru kolarskiego burmistrz Wrębiak informuje, że próbował zainteresować wiceministra sportu tą inicjatywą. Czeka na programy, które ministerstwo uruchomi i w ten sposób miasto zdobędzie środki na dofinansowanie.

13,59

W sprawie Rady Sportu burmistrz Wrębiak oświadczył, że to ciekawa inicjatywa, ale nie rozwiąże problemu podziału środków na sport.

13.58

Odkomarzanie jest już w trakcie realizacji – informuje burmistrz Kostrzewa. W sprawie wierzb przy ulicy Jana III burmistrz wyjaśnia, że „przyjrzy się jeszcze raz bardzo dokładnie tym drzewom”

13.56

Odkomarzanie stawu przy ulicy Włościańskiej nie jest możliwe bo to teren w dzierżawie PZW – odpowiada burmistrz Kostrzewa

13.55

W sprawie przetargu na kamienicę przy Wyszyńskiego 14 burmistrz Kostrzewa stwierdza, że zapis obciążenia umową dzierżawy jest wpisany „z premedytacją” i zgodny z prawem

13.50

Burmistrz Witkowski informuje, że 113 wniosków w sprawie pobytu dzieci w żłobkach zostało odrzucone. Z tego 27 miało błędy formalne. 30 osób skorzystało z dofinansowania pobytu z żłobku prywatnym. Burmistrz uważa, że najszybszym rozwiązaniem byłoby powstanie prywatnych żłobków i dofinansowanie tam pobytu dzieci.

13.50

Treść oświadczenia radnej Szczęsnej (pisownia oryginalna zgodna z emailem)

Pani Przewodnicząca

Wysoka Rado

Panie Burmistrzu

Za chwilę odbędzie się głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi absolutorium z wykonania budżetu za rok 2016.

Jak dobrze wszyscy wiemy, absolutorium to akceptacja wykonania budżetu udzielana przez organ stanowiący i kontrolny organowi wykonawczemu.

Akceptacja…

Zgodnie z obowiązującą definicją, akceptacja to uznanie czegoś, aprobata, potwierdzenie czegoś, pogodzenie się z czymś, czego nie można zmienić, uznanie czyichś cech postępowania za zgodne z oczekiwaniami, a także formalna zgoda na jakieś działania, zwykle wyrażona podpisem na odpowiednim dokumencie i niekoniecznie wynikająca z ich pozytywnej oceny.

I tutaj właśnie będziemy głosować nad akceptacją wykonania budżetu za rok 2016 przez obecnego burmistrza.

Jak bardzo burmistrzowi zależy na zyskaniu akceptacji swoich działań w roku poprzednim, społeczeństwo Brzegu mogło przekonać się w dniu wczorajszym. Bo to właśnie wczoraj do naszych domów, mieszkań dotarła propagandowa gazetka burmistrza, w której to burmistrz starał się przedstawić swoje dokonania z roku ubiegłego. Szkoda tylko, że mimo wielostronicowego wydania, przedstawione przez niego tzw. „sukcesy” są wyjątkowo wybiórcze.

Merytorycznie rzecz ujmując – propaganda sukcesu w mało profesjonalnym wydaniu. Dyletanctwo na bardzo niskim poziomie. Lub też próba zmanipulowania opinii publicznej.

Czyli, delikatnie rzecz ujmując, w ten oto sposób bałamuci Pan nie tylko radnych, ale i wszystkich mieszkańców naszego miasta? Gdzie jednak rzetelne informacje i prawdziwe sprawozdanie z Pańskich działań?

W Pańskim masowym sprawozdaniu, a może publicznej spowiedzi, zabrakło wielu informacji, zwłaszcza tych – dla Pana – zdecydowanie mało popularnych.

Przechodząc zatem do meritum…

Zabrakło w Pańskim sprawozdaniu takich sukcesów jak:

  1. Podniesienie opłaty za śmieci. Od 1. stycznia 2016 r. obowiązują nowe, wyższe stawki.

  1. Podniesienie opłat za wodę i ścieki. Od 1. stycznia 2016 r. obowiązują nowe, wyższe stawki. Należy dodać, że ciągle rosną.

  1. Podniesienie opłat za czynsze w lokalach komunalnych. W 2016 obowiązują nowe, wyższe stawki za czynsz. Należy dodać, że ciągle rosną

  1. Utrudnienie zasad wykupu mieszkań komunalnych. To działanie przygotowane w roku 2016. Weszło w życie w 2017 r.

  1. Kontynuacja bezsensownego wydatkowania niemałych kwot publicznych pieniędzy (ponad 200 000 zł?) na współpracę z firmą WCI Natcol

Właściciele firmy WCI Natcol zostali już raz oskarżeni o wyłudzenie gminnych pieniędzy… więcej informacji źródło: wiadomości.wp.pl

w ramach bardzo dziwnego działania, nieprzynoszącego oczekiwanych efektów tzw. rekultywacji wody w basenie przy ul. Korfantego

  1. Podwyższenie Pańskiego uposażenia do kwoty, przekraczającej nie tylko wysokość wynagrodzenia Prezydenta Wrocławia, ale również przekraczającej dopuszczalne normy ustawowe. Nie pochwalił się Pan tym, a także koniecznością zwrotu nienależnie pobranego wynagrodzenia z pieniędzy publicznych Gminy Brzeg. Ten bubel prawny funkcjonował od maja do listopada ubiegłego roku!

  1. Bezsensowne i bezcelowe, bez żadnych podstaw i umocowań, wydatkowanie pieniędzy publicznych na utopijne mrzonki i koncepcje na utworzenie Muzeum Kresów w Brzegu. Pomysł burmistrza Brzegu o utworzeniu placówki muzealnej w mieście nie znalazł bowiem uznania w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nie pomogły konferencje, spotkania i telefony burmistrza w tej sprawie, bowiem resort planuje utworzenie takiego Muzeum w Lublinie. O tym Pan nie wspomniał w swoim propagandowym periodyku.

  1. W kwietniu 2016 r. Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła funkcjonowanie ochrony zabytków w Polsce. Pod koniec lipca 2016 r. do organów ścigania, czyli prokuratury, wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa lub wykroczenia w sprawie XIX-wiecznego pałacyku przy ul. Jana Pawła II. A już w listopadzie doprowadził Pan do zakupu tej nieruchomości, dzięki czemu poprzedni właściciel pozbył się kłopotów związanych z prokuraturą, natomiast Gmina Brzeg „zyskała” obiekt, bez żadnej koncepcji i planów przeznaczenia, do kapitalnego remontu i bez żadnych perspektyw. Jak wytłumaczy Pan takie ratowanie poprzedniego właściciela przed zarzutami prokuratorskimi? Dlaczego nie ma o tym wzmianki w Pańskiej gazetce sprawozdawczej?

  1. Słowem nie zająknął się Pan w propagandowej przesyłce o żenującej – moim zdaniem – sytuacji, związanej z wieżą naszego Ratusza. Pod koniec maja zeszłego roku rozpoczął się bowiem remont…. A jak wieża Ratusza wygląda dzisiaj – wszyscy doskonale widzimy. I my, mieszkańcy, a także turyści. To wstyd na bardzo dużą skalę, Panie Burmistrzu. Zdjęcia wieży Ratusza – rozwalonej od zeszłego roku – w Pańskiej gazetce nie uświadczymy, niestety…

  1. Nie wspomniał Pan również o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych w zeszłym roku, jaka miała miejsce w związku z wpisaniem zawyżonej kwoty w wydatkach majątkowych na oświatę i wychowanie. Kolegium RIO wezwało wówczas do usunięcia nieprawidłowości. Wysokość powstałego deficytu wynosiła 170 000,00 złotych.

  1. Michał Wrębiak – członek rady nadzorczej Grupy Azoty Kędzierzyn od marca 2016, syn burmistrza Brzegu Jerzego Wrębiaka (PiS), wcześniej w radzie nadzorczej spółki komunalnej Hydro-Lew w Lewinie Brzeskim (podejrzenie nepotyzmu krzyżowego) – wypis ze strony www.misiewicze.pl. Na stronie misiewicze.pl znajdują się nazwiska osób z całej Polski wraz z adnotacjami, dlaczego osoby te – wg .Nowoczesnej – otrzymały tak wysokie stanowiska. Dlaczego tej informacji nie zamieścił Pan w swoim sprawozdaniu? Przecież w końcu jest się czym pochwalić, a właściwie kim…

Podsumowując zatem mój głos w tej dyskusji. Zdaję sobie sprawę, że nie na darmo w naszym mieście krąży opinia, wyrażona również głosem parlamentarzysty, że „rada miejska w Brzegu nie funkcjonuje, nie działa..”

Wszakże za chwilę przegłosują Państwo udzielenie burmistrzowi absolutorium, bo wielu z Was za swą lojalność wobec Burmistrza uzyskuje dla siebie lub swojej rodziny całkiem realne korzyści. Jakie? To wiecie Wy, Burmistrz i Wasze rodziny.

Moim zdaniem, głosowanie za udzieleniem burmistrzowi absolutorium byłoby jednak nie tylko aprobatą realizacji budżetu, ale pośrednio także aprobatą sposobu sprawowania władzy, a ten sposób jest często sprzeczny z wizją mieszkańców, których reprezentuję, a dotyczącą funkcjonowania tego miasta.

Jeśli chodzi o sposób sprawowania władzy, o którym mówię, to również wydaje się, że nasz burmistrz nie rozumie, o co chodzi. A chodzi przede wszystkim o arogancję, megalomanię, narcyzm i nieliczenie się z ludźmi i ich problemami. Do tego niesłychana propaganda sukcesu wraz z towarzyszącym jej przerostem formy nad treścią oraz zachowania, które narażają urząd burmistrza na kpiny – zdjęcia z ławeczką, na ławeczce, z kwiatkami, z dziećmi, zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia….

Nie można bowiem podejmować polemiki na skutek emocjonalnego bodźca, jeżeli nie ma się umiejętności syntetycznego wyrażania myśli i analitycznej dyscypliny. Te braki burmistrz Wrębiak próbuje nadrabiać grą na emocjach, pijarowymi zagraniami, sztucznym upiększaniem rzeczywistości i zgranymi już socjotechnicznymi sztuczkami, zaczerpniętymi z politycznych gabinetów.

Dziękuję.

13.49

Kolejny punkt obrad odpowiedzi na interpelacje

13.45

oswiadczenie komarzynski brzeg24pl 1

13.45

W tak zwanym „międzyczasie” prezentujemy oświadczenie radnego Komarzyńskiego w sprawie absolutorium. Tekst powyżej.

13.41

Kolejna skarga na działalność dyrektora ZNM.

13.39

Teraz skarga na działalność dyrektora ZNM. Radni uznają skargę za bezzasadną.

13.35

Wszystkie uchwały zostały przyjęte. Teraz seria uchwał związana ze skargami. Pierwsza dotyczy niewypłacenia świadczeń socjalnych.  Radni decydują o skierowaniu jej do urzędu wojewódzkiego

13.26

Teraz seria 6 uchwał dotyczących wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów najmu nieruchomości stanowiących własność Gminy Brzeg oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umów

13.26

Radni przyjmują uchwałę według druków 3 i 4

13.22

Teraz kolej na uchwały. Radni najpierw będą głosować uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2017 r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2017 rok (druk nr 3), a także zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej (druk nr 4),

13.21

Sprawozdanie przyjęte przez aklamację

13.18

Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Brzeg z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2016 rok

13.16

Burmistrz Wrębiak dziękuje radnym za udzielenie absolutorium. Podkreśla, że to wspólny sukces

13.15

Kwiaty dla skarbnik i burmistrza. Potem oklaski (krótkie) radnych.

13.14

Burmistrz otrzymał absolutorium. 18 radnych za. Jeden głos wstrzymujący – radny Komarzyński.

13.13

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Brzegu

13.12

Uchwała „przeszła 18 głosami – obwieszcza przewodnicząca Mrowiec”

13.10

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Brzeg wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta za 2016 rok ( druk nr 1)

13.05

Radny Komarzyński, który zgłaszał te uwagi podczas obrad Komisji Rewizjnej, wyjaśnia, że chodziło mu o zmianę tej uproszczonej procedury zamówień tak aby pytać inne podmioty o cenę wykonania danej usługi (sprawa baonów z helem). W sprawie czasopism burmistrz Witkowski stwierdza, że miasto umieszcza tylko ogłoszenia w tych wydawnictwach.

13.02

Burmistrz Witkowski tłumaczy też umowy jakie urząd podpisał z Gazetą Brzeska oraz NTO. Obie umowy nie mogą być finansowane z budżetu promocji, ale musza być finansowane z innych środków budżetowych. Również Regionalna Izba Obrachunkowa uznała, że tak mogą być ponoszone.

13.01

Burmistrz Witkowski odnosi się do uwag Komisji Rewizyjnej dotyczącej wydatków na catering 25.000 złotych i na „wypuszczenie balonów z helem” za 4200 złotych. Burmistrz wyjaśnia, że w wypadku tych wydatków obowiązuje uproszczona procedura.

13.00

Dyskusja dotycząca protokołu Komisji Rewizyjnej.

12.57

Teraz radny Żebrowski odczytuje opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej

12.49

Kolejny punkt obrad opinia Komisji Rewizyjnej

12.45
Radna Biss uważa, że wyniki same się bronią. Gratuluje też pracownikom UM Brzeg

12.42

Radny Surdyka jest zdegustowany przemówieniem radnej Szczęsnej. Uważa, że to nie miejsce na takie oświadczenia. Uwagi dotyczące syna burmistrza – kwestia rady nadzorczej i jego umiejscowienie na tzw. liście Misiewiczów – jest nie na miejscu. Radny jest tez zdegustowany postawa przewodniczącej Mrowiec. Według niego nie powinna dopuścić do takiej dyskusji. Prosi ją o zakończenie dyskusji.

12.40
Burmistrz Wrębiak stwierdza, że ma czyste sumienie. Uważa, że przez tą kadencję udało się już kilka rzeczy „pozytywnych zrobić” i prosi radnych o udzielenie absolutorium.

12.39
To pani i burmistrz chcieli mi dokopać – odpowiada radna Szczęsna

12.38

  • Przychodzi pani tylko na sesje aby dokopać – podsumowuje przewodnicząca Mrowiec
    Stwierdza, że w poprzednich kadencjach nie miała radna Szczęsna takich uwag i uważa, że są one niesprawiedliwe

12.37

Radna pyta dlaczego burmistrz nie zamieścił w sojej gazecie informacji o niewyremontowanej  wieży ratuszowej

12.36

Radna zarzuca burmistrzowi, że w gazetce nie wymienił między innymi podwyżek podatków i opłat za odpady komunalne. Nie pochwalił się też swoją podwyżką płacy oraz radą nadzorczą Grupy Azoty, której członkiem od marca 2016 jest syn burmistrza

12.35

Radna wymienia kilkanaście punktów, które nie zostały jej zdaniem zawarte w wydaniu gazetowym dotyczące sprawozdaniu z realizacji budżetu.

12.33

  • Szkoda tylko, że mimo wielostronicowego wydania, przedstawione przez burmistrza tzw. „sukcesy” są wyjątkowo wybiórcze.- stwierdza radna Szczęsna

12.32

Radna Szczęsna uważa, że gazetka, którą wydał burmistrz Wrębiak to „propagandowy periodyk” i burmistrz nie zawarł w nim wielu rzeczy których powinien się wstydzić.

12.29

Radna Szczęsna odczytuje swoje oświadczenie dotyczące absolutorium.

12.27

Koniec prezentacji. Teraz dyskusja radnych.

12.21

Slajdy pochodzą oczywiście z „gazetki”

gazetka burmistrza wrebiaka _ brzeg24pl 3

12.19

Burmistrz przedstawia zrealizowane wydarzenia kulturalne i sportowe przez UM Brzeg

12.13

Burmistrz Witkowski kontynuuje prezentacje. Wymienia między innymi program 500 plus, który wdrażała też Gmina Brzeg.

12.02

Burmistrz Wikowski przedstawia następne slajdy. Dotyczą oświaty i pomocy społecznej

12.01

  • Gdyby na forum rady pojawił się prawdziwy dialog i uwzględniane były głosy radnych oraz mieszkańców, wówczas pozytywne efekty naszej działalności dla miasta byłyby znacznie większe – podsumowuje radny Komarzyński

12.01

Radny Komarzyński ma uwagi i zastrzeżenia do  dotowania kamienic prywatnych podmiotów – wspólnot mieszkaniowych oraz z kosztami poniesionymi na wizualizację Muzeum Kresów – 30.000 złotych i delegacjami burmistrza Wrębiaka

12.00

Radny ma wątpliwości dotyczące zakupu nieruchomości przy ulicy Jana Pawła za 300.ooo złotych. Nie zgadza się z kosztami jakie gmina poniosła w związku z funkcjonowaniem rezonatora – w 2016 roku ponad 200000 złotych. Zdaniem radnego Komarzyńskiego rezonator nie sprawił, że mieszkańcy moga korzystać z kąpieliska przy ulicy Korfantego.

11.59

Do takich wydatków zalicza usługi gastronomiczne ok. 25.000 zł, zakup kwiatów ok. 4.700 zł., flagi za 12.000 zł.oraz wypuszczenie balonów z helem za kwotę 4.200 zł. Radny w ramach pracy komisji rewizyjnej badał te wydatki.

11.58

Radny zwraca uwagę, na jego zdaniem, niepotrzebnie wydatki promocyjne.

11.57

Radny Komarzyński odczytuje oświadczenie dotyczące absolutorium. Na początek bardzo gratuluje inwestycji w roku 2016.

11.55

Radni zadają pytania. Radna Kużdżał uważa, że zdjęcia z prezentacji „wyglądają imponująco”. Proponuje żeby slajdy umieścić na placu Polonii w większym formacie. Radna Mrowiec dziękuje w imieniu rady za projekty złożone w celu pozyskania środków unijnych.

11.53

Okazuje się, że segregatory pochodzą z pokoju burmistrza Kostrzewy – tak przynajmniej informuje na sesji

gazetka burmistrza wrebiaka _ brzeg24pl 2

11.50

gazetka burmistrza wrebiaka _ brzeg24pl 1

11.49

Trwa pokaz slajdów. „Znój i trud pracy urzędniczej”, który wcześej przedstawiał burmistrz Witkowski, także „był zawarty w gazetce”. Cała strona została poświęcona była segregatorom i burmistrz Kostrzzewa także ją przedstawia, przy okazji dziękując urzędnikom

11.39

Burmistrz Kostrzewa „ustala przycisk do slajdów”. Po jego znalezieniu przedstawia jakie konkretnie zostały zrealizowane inwestycje. Dalszy ciąg „gazetki burmistrza Wrębiaka”.

 

11.37

Na slajdach burmistrz Witkowski przedstawia ilości dokumentów, umów i decyzji jakie wytwarza Urząd Miasta

11.35

Burmistrz Witkowski prezentuje teraz slajdy dotyczące, jak powiedział, „na czym naprawdę polega praca Miasta”

11.33

Radny Zwierzchowski pyta o „ściągalność opłaty za śmieci i czynsze”. Otrzymuje odpowiedź, że miasto „dokłada rocznie do czynszów około 3 mln złotych rocznie”. Ściągalność opłat za odpady komunalne „rośnie”

11.32

gazetka burmistrza wrebiaka brzeg24pl 1

11.31

Prezentacji nie mamy, ale „gazetkę otrzymaliśmy”. Powyżej jej fragment

11.28

Radni zadają pytania do sprawozdania. Radny Jaros pyta o przychody z podatków.

11.25

Sprawozdanie jest multimedialne. Slajdy sprawozdania to tabelki i zdjęcia z kolportowanej „na mieście gazetki burmistrza”.

11.16

Teraz pani skarbnik przedstawia sprawozdanie z wykonania budżetu za 2016 rok

11.12

interpelacje komarzynski brzeg24pl 1

11.11

W tak zwanym „międzyczasie” dotarliśmy do interpelacji Radnego Komarzyńskiego. Złożył je w formie pisemnej. Powyżej prezentujemy je w całości

11.08

Skarbnik Miasta przedstawia opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wykonania budżetu. 

11.07

Radni przyjmują sprawozdanie przez aklamację. Następny punkt obrad: Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2016 rok

11.03

Radny Jaros pyta o remont ulicy Piastowskiej. Burmistrz potwierdza, że będzie wykonywany. Niestety jest problem wyłonienia wykonawcy, który zrealizuje inwestycję.

11.00

Burmistrz potwierdza, że są opóźnienia w budowie wałów przeciwpowodziowych, ale otrzymał informację od wojewody, zostaną oddane w terminie. W sprawie Zielonki informuje, że w tej chwili nowy wykonawca karczuje ten obszar.

10.59

Radny Samul pyta o termin zakończenia budowy wałów przeciwpowodziowych oraz o zagospodarowanie terenów tzw. Zielonki.

10.56

Koniec sprawozdania. Radni zadają pytania. Radna Biss pyta o rejsy po Odrze. Burmistrz wyjaśnia, ze podjęto rozmowy z firmami zainteresowanym świadczeniem usług polegających na prowadzeniu rejsów po rzece Odrze dla mieszkańców Brzegu.

10.36

Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności. Sprawozdanie dostępne TUTAJ

10.30

Radna Sobolewska pyta o awarię prądu podczas Dni Księstwa Brzeskiego i o konsekwencje jakie zostaną wyciągnięte wobec osób „odpowiedzialnych za brak prądu„.

10.29

Radny Karlikowski wnioskuje o zamontowanie progów zwalniających przy ulicy Oławskiej. Radny wnioskuje o pasu dla pieszych przy ulicy Jagiełły. Radna Kużdżał pyta dlaczego zlikwidowano przejście dla pieszych przy ulicy Ofiar Katynia (na wysokości ulicy Monte Cassino). Radna Kużdżał pyta o schody przy wejściu do parku przy przedszkolu nr 4. Prosi o wykonanie obok ścieżki umożliwiające wjazd wózków dziecięcych. Radna Kużdżał pyta o remont toalety publicznej przy ulicy Piastowskiej. Radna Kużdżał pyta czy kąpielisko przy ulicy Korfantego będzie dostępne w tym roku.

10.22

Radna Biss składa interpelację dotyczącą braku wiaty śmietnikowej na podwórku przy ulicy Andersa (niedaleko Urzędu Pracy)

10.20

Radny Samul zwraca się z prośbą o wyremontowanie schodów będących częścią łącznika ulicy Starobrzeskiej i Słowackiego. Prosi o zamontowaniu dwóch ”aktywnych” znaków przy ulicy Starobrzeskiej ostrzegających o przekroczeniu prędkości

10.17

Radna Jaros składa interpelację dotycząca naprawy chodnika przy II LO. Pyta także o sygnalizację świetlną przy skrzyżowaniu ulic Poprzecznej i Armii Krajowej. Radny Jaros wnioskuje o utworzenie społecznej Rady Sportu.

10.15

Bożena Szczęsna

radna Rady Miejskiej Brzegu

 

 

Interpelacje na sesję Rady Miejskiej Brzegu

w dniu 26. MAJA 2017

  1. W związku z licznymi zapytaniami mieszkańców chciałam złożyc interpelację dotycząca tzw. odkomarzania. Dlaczego w tym roku zwalczanie tych dokuczliwych owadów ma miejsce dopiero z końcem maja, po licznych apelach od mieszkańców? Jakie są przyczyny takiego opóźnienia? Proszę o odpowiedź w formie pisemnej.
  2. Ze względu na interwencję wielu wędkarzy, chciałam zapytać, czy zdecydowano o wyłączeniu z procesu tzw. odkomarzania zbiornika wodnego przy ulicy Włościańskiej? Jeśli tak, to proszę o podanie przyczyn takiej decyzji? Proszę o odpowiedź w formie pisemnej.
  3. Proszę o wyszczególnienie zakresu prac przewidzianych w związku z inwestycją polegającą na remoncie tzw. „łącznika” ulicy Jana Pawła II i ulicy Głowackiego? Proszę o podanie liczby mieszkańców, których posesje znajdują się przy tym tzw. „łączniku”. Proszę o odpowiedź w formie pisemnej.
  4. Ostatnia moja interpelacja dotyczy „niezwłoczności” deklarowanej przez Pana burmistrza Wrębiaka oraz jego tendencji do wycinania zdrowych drzew, a związana jest, paradoksalnie, z wycięciem starych drzew. Sprawa dotyczy trzech starych wierzb rosnących blisko budynków przy ulicy Króla Jana III Sobieskiego. Mieszkańcy zwracali się do burmistrza z prośbą o ich usunięcie, ponieważ ze względu na ich wiek, stwarzają one już zagrożenie dla ich bezpieczeństwa. W 2015 roku otrzymali odpowiedź od burmistrza Wrębiaka, że „niezwłocznie” (po dokonaniu inwentaryzacji i niezbędnych procedur) zostanie dokonana wycinka. Upłynęły już ponad dwa lata od korespondencji pana burmistrza. Proszę w związku z tym o uściślenie terminu „niezwłoczności”, związanej z planowaną wycinką, w zaokrągleniu do jednego miesiąca? Proszę również o pisemną odpowiedź, z jakich przyczyn wycięcie trzech starych drzew jest tak długo odwlekane w czasie?

10.13

Interpelacje radnej Szczęsnej. Otrzymaliśmy je elektronicznie . Powyżej prezentujemy w całości zgodnie z oryginałem

10.10

Radny Komarzyński składa interpelację dotyczącą brakujących ponad 100 miejsc w żłobkach. Radny Komarzyński pyta o przetarg dotyczącej nieruchomości przy ulicy Wolności 14. Dotyczy zapisu obciążenia tej nieruchomości umową 10-letniej dzierżawy. Radny Komarzyński interweniuje w sprawie oświetlenia przy ulicy Zamkowej. Radna Goj-Birecka także pyta o braki w miejscach w żłobkach.

10.07

Rozpoczęcie sesji. Radni głosują zmiany w porządku obrad. Teraz Interpelacje radnych.

Reklama