Ekonom Spring Games

0
fot. Szkoła
Reklama

Marcowy wtorek nie zachęcał swoją aurą do jakiejkolwiek aktywności, ale w Zespole Szkół Ekonomicznych znaleźliśmy na to sposób: oto po raz trzeci zorganizowaliśmy Ekonom Spring Games dla prawie absolwentów szkół podstawowych. Ich celem jest nie tylko dobra zabawa w duchu rywalizacji, ale także poznanie naszej szkoły – sal lekcyjnych, komputerowych, siłowni, kanapowych kącików relaksu dla uczniów na korytarzu, a przede wszystkim – kierunków kształcenia


Odwiedziły nas więc sześcioosobowe drużyny z PSP 1, PSP 3,PSP 5, PSP 6,PSP 8 oraz GSP ze Skarbimierza. Ich zadaniem było przejście jedenastu stacji, związanych głównie z naszymi zawodowymi przedmiotami.

Konkurencje wymyślili doświadczeni nauczyciele poszczególnych zawodów, starając się w przystępny i atrakcyjny sposób przybliżyć ósmoklasistom specyfikę każdego z nich. Funkcje asystentów naszych specjalistów  z dumą pełnili uczniowie – reprezentanci wszystkich nauczanych u nas zawodów. Oprócz sprawnego prowadzenia konkurencji, dzielili się z gośćmi inną, mniej oficjalną, ale równie cenną wiedzą na temat „Ekonoma”.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

 I tak, na stacji „technik ekonomista” uczestnicy zmagań losowali kartki zawierające różne ekonomiczne hasła. Następnie wytypowana osoba musiała swoimi słowami naprowadzić kolegów na to właśnie hasło, co okazało się nie takie proste, ale bardzo aktywizujące. Dostarczało wielu emocji przejętym ósmoklasistom. Nie obyło się bez wzajemnego popędzania do szybszego myślenia lub jaśniejszych podpowiedzi, ale za to jaka radość wybuchała po odgadnięciu hasła!

Z kolei na stacji „technik reklamy” uczestnicy konkurencji musieli zmierzyć się z niełatwym zadaniem odszyfrowania koloru z podanych kodów CMYK, co jest ważną umiejętnością przy projektowaniu reklamy do druku. Po rozszyfrowaniu mieli za zadanie wypełnić kolorem ilustracje według odpowiedniej numeracji. Tu również onieśmieleni początkowo ósmoklasiści byli trochę niepewni, ale ten stan mijał szybko, bo potrzebna była optymalna koncentracja.

Na stacji „technik logistyk” znów, uczniowie otrzymali trzy zadania: test logistyczny na aplikacji Kahoot!, dopasowanie towaru do właściwego środka transportu (wcale nie takie oczywiste) oraz określenie, które znaki manipulacyjne powinny być przyklejone na pudełku z określonym towarem.  Rzecz jasna, tu także nasi goście nie mogli powstrzymać się od zniecierpliwionego pohukiwania na siebie nawzajem, gdy tempo realizacji zadania nieco hamowało, ale to przecież rywalizacja, więc emocje musiały być!

A „technik architektury krajobrazu” miał dla uczestników zadania dotyczące dwóch zawodowych kwalifikacji. Pierwsze dwa to dopasowywanie nazw roślin do ich zdjęć oraz rysowanie kształtów liści. Obie konkurencje odnosiły się do części związanej z zielenią i ogrodnictwem. Kolejne dwa zadania, czyli układanie wieży i budowanie altanki było próbką umiejętności z zakresu budowania i konserwacji obiektów tak zwanej „małej architektury”. Tu największe pole do popisu mieli uczniowie z dużą wyobraźnią, pomysłowością i miłością do natury.

Na drugim piętrze czekały z kolei zadania od „technika grafiki i poligrafii cyfrowej”.
W pierwszej części, graficznej, należało umieścić elementy logo ( w tym przypadku – epoka literacka lub tabliczka mnożenia) na projekcie zakładki do książki. W drugiej części, poligraficznej, trzeba było zalaminować gotowy wydruk i wyciąć cztery równe zakładki. Zadania w sam raz dla sympatyków skomplikowanych, wielofunkcyjnych, nowoczesnych urządzeń, których w naszej szkole nie brak. Zresztą, według opinii ekspertów, wyposażenie pracowni graficznych i poligraficznych ma u nas poziom uniwersytecki.

Były też konkurencje mniej specjalistyczne, dla rozluźnienia i rozładowania silnych emocji towarzyszących zawodowym zmaganiom – w naszym Multimedialnym Centrum Informatycznym, pośród miękkich kanap i poduchowych foteli, rozegrana została konkurencja muzyczna. Uczestnicy mieli do przesłuchania dwanaście utworów w trzydziestosekundowych fragmentach, po czym w krótkim czasie musieli odgadnąć ich tytuły i wykonawców. Radzili sobie świetnie! Poza tym uczniowie zmagali się równie ciekawymi i interesującymi zadaniami z zakresu ekologii, języka angielskiego, gier planszowych czy sportu.

Walka pomiędzy szkołami była zacięta, ale pełna jednak humoru, zabawy i, oczywiście, w duchu fair play. Ostatecznie zwyciężyła  pierwsza drużyna z PSP nr 8, zaraz za nią – druga z PSP nr 8, a trzecie miejsce zajęła PSP nr 1. Gratulujemy!

Impreza ta odbywa się u nas po raz czwarty. Trzy poprzednie ekonomiczne gry wiosenne i jedna zimowa (Ekonom Winter Games) cieszyły się dużym zainteresowaniem absolwentów podstawówek, którzy, poznawszy specyfikę zawodów naszej szkoły, mogli łatwiej podjąć decyzję o wyborze szkoły, zwykle na korzyść „Ekonoma”.

Za rok kolejne Ekonom Spring Games, a może Ekonom Winter Games, a może Summer? Niezależnie od pory i nazwy, obiecujemy wielkie emocje, konkurencje pozwalające poznać nasze kierunki kształcenia, świetną atmosferę zabawy.

Ósmoklasiści, zapraszamy!

Reklama