Mieszkanka powiatu brzeskiego dwukrotnie dała się oszukać. Kobieta straciła aż 100 tys. złotych

3
fot. cyberbezpieczenstwo.pl
Reklama

W tę historię aż trudno uwierzyć, jednak polega ona na prawdzie. 57-letnia mieszkanka naszego regionu dwukrotnie zaufała oszustowi i straciła sporą sumę pieniędzy. Kobieta najpierw dała się namówić oszustowi na rzekome inwestycje w kryptowaluty i straciła 70 tys. złotych, a kilka miesięcy później, ten sam złodziej zmanipulował kobietę pod pretekstem odzyskania straconych środków i ostatecznie oszukał ją na kolejne 30 tys. złotych.


  • „Postęp technologii sprawił, że wiele spraw załatwiamy przez internet. Rachunki, umowy, a nawet lokowanie oszczędności nie wymagają już od nas osobistej obecności w banku. Musimy jednak pamiętać o zachowaniu ostrożności, by nie paść ofiarą oszustów. Kilka miesięcy temu policjanci z Brzegu przyjęli zawiadomienie dotyczące oszustwa. Wówczas do poszkodowanej kobiety zadzwonił mężczyzna, który namówił 57-latkę na zainwestowanie w kryptowaluty. Kobieta instruowana przez rozmówcę zainstalowała aplikację na telefonie, tzw. „zdalny pulpit”, a następnie przekazywała mu kody autoryzacyjne do przelewów. Wtedy zamiast zyskać, straciła ponad 70 000 złotych. Pod koniec roku mieszkanka powiatu brzeskiego ponownie zgłosiła się do komendy. Wówczas ten sam mężczyzna poinformował ją, że może odzyskać stracone pieniądze. Tym razem podczas logowania się do konta kilkukrotnie wpisywała kody. Kiedy sprawdziła swój rachunek okazało się, że na jej rachunku otwarta została linia kredytowa, a z konta zniknęło ponad 30 000 złotych” – informuje asp. Patrycja Kaszuba, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Brzegu.

Internetowi złodzieje potrafią wykorzystać nawet najmniejszy brak ostrożności, a w tym przypadku można uznać, że 57-letnia kobieta nie wyciągnęła żadnych wniosków po pierwszym oszustwie i dlatego stała się dla złodzieja łatwym celem po raz drugi. Policjanci wciąż apelują o zachowanie rozwagi i zdrowego rozsądku w kontaktach z nieznajomymi, szczególnie w przypadkach, kiedy chcemy dokonać jakiejkolwiek transakcji przez Internet.

PAMIĘTAJ!

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
  • Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku, zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
  • W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
  • Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
  • Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
  • Sprawdzaj wiarygodność numeru, z którego dzwoni rozmówca. Rozłącz się i samodzielnie na klawiaturze wybierz numer banku, czy instytucji z której do Ciebie dzwonią.
Reklama