Podwyżki, ławnicy i oświadczenia – Relacja na żywo z XIII sesji Rady Miejskiej Brzegu

0
Reklama

Wybór ławników, podwyżka stawek za zajęcie pasa ruchu drogowego oraz informacja o oświadczeniach majątkowych radnych – to główne punkty obrad sesji Rady Miejskiej w Brzegu, która odbędzie się w najbliższy piątek, 23 października.


Oprócz tego, radni – jak zwykle – wysłuchają sprawozdania burmistrza. Zajmą się również wysłuchaniem informacji o stanie realizacji zadań oświatowych z uwzględnieniem wyników sprawdzianu i egzaminu w roku szkolnym 2014/15. Na najbliższej sesji również będą składane wnioski do budżetu gminy na rok 2016 oraz zmieniana będzie uchwała w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gminy Brzeg oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata. Na piątkowej sesji radni wysłuchają także – to punkt z poprzednich obrad, który nie został zrealizowany – informacji z przebiegu prac związanych z budową wałów przeciwpowodziowych przy ul. Oławskiej. Sesja rozpocznie się o godzinie 10.00 w Dużej Sali Stropowej brzeskiego Ratusza.  W tym miejscu, będziemy relacjonować sesję „na żywo”.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

16.47

Przewodnicząca Kużdżał zakończyła obrady sesji


 

16.44

Wolne wnioski i informacje.

Radny Andruchowicz dziękuje ZNM-owi za szybki remont chodnika na ulicy Żeromskiego i utwardzenie przejścia dla pieszych przy 1-go Maja

Radny Karlikowski dziękuje komendantowi Straży Miejskiej za zaangażowanie się w usunięcie ogromnego metalowego zbiornika zza sklepu InterMarche.


 

16.41

Odpowiedzi na interpelacje radnych. Burmistrz Wrębiak informuje, że odpowiedzi na interpelacje udzieli pisemnie. Poinformował jedynie, że w sprawie domu opieki spotkał się z panią Curyk i poinformował ją, że niedługo powstanie taki obiekt w Brzegu. Będzie wybudowany przez prywatnego inwestora.


 

16.40

Komisja uznała skargę za bezzasadną. 16 radnych głosowało za tą uchwałą.


 

16.39

Kolejny punkt obrad: rozpatrzenie skargi na dyrektora ZNM Marka Sidora


 

16.39

Kolejny punkt obrad: rozpatrzenie skargi na dyrektora ZNM Marka Sidora


 

16.36

Do Sądu Rejonowego w Brzegu wybrano:

Bochenek Joanna

Flaka Małgorzata

Stanowska Małgorzata

Różańska Jolanta

Skibińska Anna

Preis Radosław

Gąsior Wiesław

Pustelnik Genowefa

Sokołowska Mariola

Witkowski Andrzej

Do Sądu Okręgowego w Opolu wybrano: Polańska Anna


 

16.30

Komisja skrutacyjna policzyła głosy

16.12

Nadal trwa liczenie głosów


 

15.51

Burmistrz Wrębiak informuje, że odbył spotkanie z administratorką wspólnoty, która w imieniu mieszkańców zadeklarowała pokrycie kosztów ciepłociągu. Burmistrz obiecał rozmowę z władzami BPEC-u, aby szybko wykonać naprawę. Kwotę 15000 złotych zaproponowała administratorka wspólnoty.


15.49

W trakcie przerwy przewodnicząca Kużdżał odczytuje list mieszkańców wspólnoty mieszkaniowej przy ulicy Zakonnic 2, którzy zwrócili się z pismem do Rady Miasta Brzegu prosząc o zobowiązanie Burmistrza i Rady Miasta Brzegu do wyjaśnienia sprawy związanej z własnością instalacji grzewczej pozostawionej na terenie miasta zlokalizowanej przy ulicy Zakonnic. Sprawa dotyczy awarii części instalacji doprowadzającej ciepło do budynku mieszkalnego przy ulicy Zakonnic 2. Awaria miała miejsce w dniu 16 października i w jej wyniku doszło do całkowitego zaprzestania dostaw ciepła do budynku. Mieszkańcy po rozmowach z przedstawicielami BEPEC sp. z o.o. zostali zmuszeni do usunięcia na swój koszt awarii ciepłociągu. Całkowity koszt tej naprawy wyniósł 15000 złotych. Mieszkańcy domagają się aby Gmina Miasto Brzeg pokryła koszt naprawy instalacji.


15.45

Koniec głosowania. Przerwa 10 minut na policzenie głosów.


15.37

Poniżej kandydaci na ławników spośród których radni dokonają wyboru:

Kandydaci do Sądu Okręgowego w Opolu

Polańska Anna

Kandydaci do Sądu Rejonowego w Brzegu

Bochenek Joanna

Flaka Małgorzata

Gąsior Edward

Nowosielski Tadeusz

Preis Radosław

Pustelnik Genowefa

Różańska Jolanta

Skibińska Anna

Sokołowska Mariola

Stanowska Małgorzata

Walentynowicz Bożena

Witkowski Andrzej

Włodarczyk Janusz

Zagdański Stanisław


15.36

Radni przyjęli regulamin głosowania. Odbywa się głosowanie. Radni odbierają karty do głosowania.


15.30

Obrady wznowione. Komisja skrutacyjna ukonstytuowała się. Przewodnicząca została radna Sobolewska. Radna odczytuje regulamin głosowania. Radni będą wybierać 1 ławnika do Sądu Okręgowego w Opolu i 10 ławników do Sądu Rejonowego w Brzegu. Ławnicy będą wybierani zwykła większością głosów.


15.13

Radni przegłosowali skład komisji. Przewodnicząca ogłasza 5 minut na ukonstytuowanie się komisji.


15.12

Wybór komisji skrutacyjnej. Kandydaci: Kapela, Sobolewska i Samul


15.00

Najpierw radni wysłuchują opinii z prac zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników. Opinia TUTAJ


14.58

Obrady wznowione. Teraz wybory ławników na kadencję 2016-2019.


 

14.28

Przewodnicząca Kużdżał ogłasza 25 minut przerwy objadowej.

14. 27

Radni przez aklamacje przyjmują informację

14.00

W tej chwili nie ma żadnego programu rządowego, który finansowałby takie zadania jak budowę wałów przy ulicy Oławskiej informuje dyrektor Bahryj. Nie ma też szans na środki unijne, bo Komisja Europejska jest przeciw inwestowaniu w budowę wałów na terenie Polski – dodaje Bahryj


13.54

– Gdybym nie miał determinacji żeby budować ten wał u was to nie referowałbym dziś tej kwestii przed państwem – podsumowuje Bahryj


13.51

– Mogę tylko powiedzieć, że czekamy na odwołanie. W 2010 roku gdyby nie poprzednie odwołania te wały by już powstały. Teraz o środki jest trudniej. Czym dalej od powodzi to niestety trudniej o uzyskanie środków z ministerstwa – odpowiada Bahryj

– Co pan może nam obiecać – pyta radny Karlikowski.


 

13.48

Dyrektor Bahryj stwierdza, że średnia czasu przy odwołaniu to ponad 6 miesięcy czasu.


13.45

Radny Karlikowski podaje przykład opieszałości urzędników rządowych podaje postępowanie odwoławcze o pozwoleniu na realizację inwestycji „Budowa, przebudowa i modernizacja wału przeciwpowodziowego rzeki Odry „Rataje” zostało przedłużone do 30 listopada. – Odwołanie 3 osób jest rozpatrywane już 5 miesięcy – podsumowuje radny Karlikowski


 

13.38

Przechodzimy do punktu nr 10 dzisiejszych obrad – Informacja z przebiegu prac związanych z budową wałów przeciwpowodziowych przy ul. Oławskiej – referuje Dyrektor Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych – Zbigniew Bahryj


 

13.36 Radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych zasad, tybu przyznawania oraz rodzajów i wysokości nagród za wyniki i osiągnięcia sportowe


 

13.35 Przystępujemy dłosowaania wniosku radnego Surdyki.  2 odoby za. Wniosek nie został przyjęty.


13.30

Radny Samul uważa, że warto nagrodzić więcej osób niż mniej. Radny proponuje aby w projekcie uchwały wprowadzić zmianę umożliwiającą wręczanie nagród rzeczowych


 

13.27

Prawnik UM w Brzegu wyjaśnia, że gdyby zmienić formę nagród na rzeczową należałoby zmienić uchwałę.


 

13.26

Radny Karlikowski uważa, że liczy się gest a nie kwota. Może powinniśmy wrócić do nagród rzeczowych – kończy radny Karlikowski


13.24

– Prostuję informację. Kwota dofinansowania to 13000, a nie 50000 złotych – poprawia burmistrz Wrębiak

– Wydajemy 50000 złotych na barkę z Brzegu do Oławy (chodzi o rejsy po Odrze) – a nie na nasze dzieci – podsumowuje radny Surdyka


13.18

Sławomir Mordka z UM w Brzegu wyjaśnia, że w ubiegłym roku sukcesów sportowych było wiele i pieniędzy przeznaczonych na nagrody było „trochę mało”.


13.16

Radna Szczęsna pyta czy była kiedyś sytuacja, że zabrakło pieniędzy na nagrody dla sportowców.

Burmistrz Wrębiak prostuje, że mówimy o 20000 złotych.

– Mówimy o siedmiu tysiącach przy stu milionowym budżecie. Proszę o głosowanie mojej poprawki – podsumowuje radny Surdyka


13.09

Burmistrz Wrębiak stwierdza, że kwota minimalnej nagrody, czyli 100 złotych, uelastycznia przyznawanie nagród, zwłaszcza w sytuacji kiedy mamy rok, w którym jest wiele osiągnięć sportowych. Według burmistrza liczy się gest i kwestia uhonorowania oraz docenienia młodych sportowców.


13.05

Dyskusja nad projektem. Według radnego Surdyki projekt zakłada zmniejszenie nagród dla dzieci. Radny zgłasza wniosek, aby zwiększyć kwotę nagród do 200 pln


13.03

Kolejny punkt obrad to uchwała dotycząca szczegółowych zasad, trybu przyznawania oraz rodzajów i wysokości nagród za wyniki i osiągnięcia sportowe (projekt TUTAJ)


13.02

Radni bez dyskusji przyjmują projekt uchwały


12.58

Kolejny punkt obrad dotyczy uchwały o wspólnej inwestycji gmin: Brzeg i Skarbimierz oraz starostwa powiatowego. Inwestycja będzie realizowana w 2016 pod warunkiem dofinansowania ze środków zewnętrznych. Droga biegnie od Łukowic Brzeskich do Brzeg (w Brzegu ulica Małujowicka i Wyszyńskiego). Wartość inwestycji to 6 milionów.


12.56

Komisje rady zaopiniowały pozytywnie wniosek. Radni bez dyskusji przyjmują projekt uchwały


\12.55

Następny punkt obrad to uchwała dotycząca wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, których zarządcą jest Burmistrz Brzegu na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (projekt TUTAJ)

12.54

Komisje rady zaopiniowały pozytywnie wniosek. Radni bez dyskusji przyjmują projekt uchwały 18 za, jeden wstrzymujący się.


12.49

Kolejny punkt obrad dotyczy zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2015r oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2015 rok Projekt dostępny TUTAJ.

Radny Jaros składa wniosek o zabezpieczenie środków na drogę wewnętrzną od ulicy Piastowskiej do Popiełuszki.

Radna Goj-Birecka wnioskuje o zabezpieczenie środków w budżecie na utworzenie poradni tzw. poradnictwa rodzinnego.


 

12.45

Radna Biss wnioskuje także o zabezpieczenie środków na wybudowanie toalety publicznej w Parku Centralnym

Następny wniosek radnej Biss dotyczy zabezpieczenia w budżecie środków na oświetlenie drogi dojazdowej do Mieszkań komunalnych na ulicy 6-go lutego.

Kolejny wniosek radnej Biss dotyczy zabezpieczenia w budżecie środków na podwyżki dla pracowników niepedagogicznych przedszkoli publicznych.


 

12.38

Radna Biss składa wniosek o wykonanie drogi wewnętrznej od ulicy Jana Pawła II do ulicy Głowackiego

Radny Samul składa wniosek dotyczący ulicy Starobrzeskiej 29, 29a i 33 o umieszczenie w budżecie utwardzenia drogi i jej oświetlenia oraz wniosek o oświetlenie ulicy Szymanowskiego

Radny Szpulak wnioskuje o 20000 złotych w budżecie, które byłyby związane z wnioskami budżetowymi składanymi przez Młodzieżową Radę Miasta.

Burmistrz Wrębiak prosi aby radni składali wnioski w formie pisemnej.


12.30

Przewodnicząca Kużdżał wznawia obrady. Teraz wnioski do budżetu Gminy na rok 2016.


12.15

Radni przyjmują informację przez aklamację. Przewodnicząca Kużdżał ogłasza 10 minut przerwy.


12.13

Rady Andruchowicz stwierdza, że różni uczniowie przychodzą do gimnazjów, ze zdolnymi pracuje się wspaniale, a z mniej zdolnym jest trochę trudniej. Burmistrz Wrębiak stwierdza, że głównym zadaniem szkół nie jest wychowanie wszystkich uczniów na „profesorów”, ale przede wszystkim wychowanie na „porządnych ludzi”. Według burmistrza Wrębiaka, aby dokonać rzetelnej analizy nauczania w gimnazjach należy najpierw sprawdzić jacy uczniowie do nich trafiają, jakie mają wyniki w szkole podstawowej. Rankingi i zestawienia wyników nie są miarodajną ocena działalności szkół gimnazjalnych. Radny Siek pyta o ilość dzieci objętych indywidualnym nauczaniem. Naczelnik Kowalczyk nie podaje liczby, ale stwierdza, że jest to bardzo duża ilość. Radny Siek.


 

11.46

Dyskusja nad sprawozdaniem. Radny Jędrzejko pyta ile dzieci z dysfunkcjami przystępuje do egzaminów i prosi aby w następnym sprawozdaniu była taka informacja. Radny Szpulak wyraża opinię, że wyniki osiągane na egzaminie gimnazjalnym są „kiepskie” szczególnie w PG nr 1 i PG nr 3. Radna Kużdżał wyraża opinię, że porównywanie samych wyników egzaminów nie może być oceną danej szkoły. Radna Biss pyta dlaczego wyniki PG nr 1 są słabsze od innych gimnazjów, chodzi jej o duży odsetek osób przystępujących do egzaminu poprawkowego. Dyrektor PG nr 1 Danuta Stefańska wyjaśnia, że miernikiem jakości pracy nauczycieli nie może być wynik egzaminu gimnazjalnego.


 

11.36

W tak zwanym „międzyczasie” prezentujemy odpowiedzi burmistrza Wrębiaka na interpelacje z poprzedniej sesji: dostępne TUTAJ


11.30

Następny punkt obrad: Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych z uwzględnieniem wyników sprawdzianu i egzaminu w roku szkolnym 2014/15. Sprawozdanie referuje naczelnik Wydziału Oświaty Stanisław Kowalczyk. Sprawozdanie dostępne TUTAJ


11.25

Kolejny punkt obrad: Informacja Przewodniczącej Rady Miejskiej Brzegu i Burmistrza Brzegu o złożonych przez radnych i osoby do tego zobowiązane oświadczeniach majątkowych za 2014 rok.

Przewodnicząca Kużdżał odczytuje informację. Dostępna TUTAJ


11.19

Przerwa w obradach na prośbę burmistrza Wrębiaka, który składa gratulacje, będącemu na sesji, mistrzowi Europy w kolarstwie torowym Wojciechowi Pszczolarskiemu. Młodemu kolarzowi zostają wręczone kwiaty. Burmistrz Wrębiak wygłasza okolicznościowe przemówienie i dziękuje młodemu kolarzowi za reprezentowanie naszego miasta na międzynarodowych arenach.


 

11.17

Radna Karolina Sobolewska składa wniosek o budowę nowych miejsc parkingowych przy ulicy Szkolnej. Radna pyta czy jest możliwość dofinansowania z budżetu miasta ogródków działkowych.


 

11.13

Radny Andruchowicz popiera wniosek radnego Samula. Radny Andruchowicz składa wniosek o zagospodarowanie terenu przy ulicy Kościuszki poprzez utworzenie tam placu zabaw. Radny składa wniosek o wycięcie krzaków i dokonanie innych prac pielęgnacyjnych wokół kąpieliska przy ulicy Korfantego. Trzeci wniosek dotyczy wcześniejszego uruchomiania oświetlenie miejskiego.


 

11.10

Radny Samul ponownie składa interpelację w sprawie przywrócenia pasa zieleni przy ulicy Starobrzeskiej. Druga interpelacja radnego dotyczy naprawy chodnika przy ulicy Chrobrego (przed Zakładem Karnym). Radny wnioskuje, aby uwzględnić w Lokalnym Programie Rewitalizacji obszar przy ulicy Starobrzeskiej i Składowej.


 

10.59
Radna Szczęsna odczytuje swoje interpelacje. Jak zwykle jest ich kilka. Radna składa je na piśmie (na naszego redakcyjnego emaila otrzymaliśmy od niej pełną treść interpelacji) poniżej prezentujemy je w całości :
Bożena Szczęsna

radna Rady Miejskiej Brzegu

Interpelacje na sesję Rady Miejskiej Brzegu w dniu 23.10.2015 r

1. Zwrócili się do mnie mieszkańcy naszego miasta, którzy swoje dzieci posyłają do Zespołu Szkół przy ulicy Poprzecznej z zapytaniem i interwencją, dotyczącą bezpieczeństwa ich dzieci. Prosili, abym zapytała, czy Gmina Brzeg rozważa zakupienie bądź dzierżawę terenu przyległego do szkoły od Spółdzielni Mieszkaniowej „Zgoda” tak, aby stworzyć tam miejsca parkingowe dla pracowników szkoły? Obecnie nauczyciele i inni pracownicy Zespołu Szkół parkują na terenie szkoły, co stwarza ogromne zagrożenie dla uczących się tam dzieci. Jeśli tak, to w jakim terminie? Jeśli nie, to dlaczego Gmina nie rozważa tej możliwości? Proszę o pisemną odpowiedź.

2. Na mój adres internetowy bozena.szczesna@wp.pl zwrócili się, zaniepokojeni i zawiedzeni dotychczasową bezczynnością władz miasta, mieszkańcy Brzegu z pytaniem o wyjaśnienie oraz ewentualne planowane działania związane z tzw. fontanną Trytona. W związku z tym, proszę o pisemną odpowiedź burmistrza Wrębiaka, dotyczącą jego planów i zamierzeń związanych z tzw. fontanną Trytona. W szczególności proszę o sprecyzowanie terminu, kiedy i wyjaśnienie, w jaki sposób burmistrz Wrębiak zamierza nieczynną w chwili obecnej fontannę uruchomić? Jeśli nie zamierza, to proszę o sprecyzowanie powodów takiej decyzji. Na marginesie chciałam przypomnieć, że inicjatywa rewitalizacji fontanny w poprzedniej kadencji była forsowana przez ugrupowanie polityczne burmistrza Wrębiaka, czyli przez radnych związanych z Prawem i Sprawiedliwością. Proszę o pisemną odpowiedź.

3. Na ten sam adres internetowy, czyli bozena.szczesna@wp.pl, zwrócili się do mnie brzeżanie mieszkający przy ulicy Grota Rowieckiego z prośbą o interwencję. W ich opinii ulica jest mocno – mówiąc kolokwialnie – „zakorkowana”. Według nich, w znaczący sposób tą sytuację rozładowałaby decyzja o budowie dodatkowych miejsc parkingowych w miejscu dawnego kiosku warzywnego. Zdając sobie sprawę, że teren ten lub jego część należy do Spółdzielni Mieszkaniowej „Zgoda”, proszę w imieniu mieszkańców o interwencję u władz Spółdzielni w sprawie parkingu. Czy burmistrz Wrębiak w razie odmowy przez władze Spółdzielni podjęcia działań w tej sprawie, będzie starał się o dzierżawę lub wykup terenu tak, aby to gmina mogła ulżyć mieszkańcom ulicy Grota Roweckiego? Proszę o pisemną odpowiedź.

4. Czy Burmistrz Brzegu lub pracownicy Urzędu w imieniu burmistrza składali do prokuratury zawiadomienia o podejrzeniu przestępstwa w roku 2015? Jeśli tak,to proszę o przesłanie mi kserokopii tych zawiadomień. Zdaję sobie sprawę,że w dokumentach tych mogą być zawarte dane osobowe, w związku z tym,że podlegają one ochronie, proszę o ich zakrycie. Proszę o pisemną odpowiedź.

5. Proszę o informację dotyczącą spotkań podległych burmistrzowi Wrębiakowi pracowników urzędu miasta z przedstawicielami wspólnot mieszkaniowych, dotyczących ulicy Wolności. Jeśli takie spotkania odbyły się, proszę o szczegółową informację, dotyczącą ich przebiegu. Proszę o pisemną odpowiedź.

6. Proszę o pisemną informację dotyczącą zasiadania w radach nadzorczych miejskich spółek burmistrza Lewina Brzeskiego Artura Kotary oraz jego małżonki. Proszę o wyszczególnienie okresu zasiadania tych osób oraz wysokości pobieranych przez nich diet z tytułu pełnienia przez nich tej funkcji. Proszę również o pisemne potwierdzenie lub zaprzeczenie informacji pojawiających się na forach internetowych, jakoby syn burmistrza Wrębiaka zasiadał w radzie nadzorczej Hydro Lew sp. z o.o. z siedzibą w Lewinie Brzeskim. Czy ewentualne pełnienie funkcji członka rady nadzorczej przez syna burmistrza Brzegu w miejskiej spółce z Lewina Brzeskiego jest związane z pełnieniem podobnych funkcji przez burmistrza Lewina Brzeskiego i jego małżonki w brzeskich spółkach miejskich? Proszę o pisemną odpowiedź.

7. Z zadowoleniem obserwuję na miejskim portalu www.brzeg.pl pojawianie się wielkiej ilości informacji dotyczących spotkań i innych działań burmistrza Wrębiaka. Relacje z nich są wzbogacone każdorazowo o obszerny materiał fotograficzny. W informacji z dnia 14 października pn. „Wojewoda Opolski z wizytą w Urzędzie Miasta i u Burmistrza Brzegu” na dołączonym do niej materiale fotograficznym można zauważyć nowego pracownika UM w Brzegu – panią Emilię Łozińską. Proszę o informację w sprawie formy naboru tej pani na stanowisko urzędnicze. Proszę również o informację o stopniu pokrewieństwa tej pani z Sekretarzem UM w Brzegu – panią Krystyną Nowakowską-Bider. Czy zatrudnienie pani Emilii Łozińskiej, w opinii burmistrza Wrębiaka, nie jest przejawem ewentualnego nepotyzmu w podległym mu Urzędzie?

8. W związku ze zmianą regulaminu i stawek za wywóz odpadów komunalnych, proszę o pisemną informację na temat podjętych działań informacyjnych dotyczących mieszkańców domów jednorodzinnych dotyczących możliwości (taki obowiązek ma w tej chwili gmina) zaopatrzenia ich w nowe pojemniki na odpady. Proszę o pisemną odpowiedź.

9. Proszę o podanie kosztów wykonania projektu inwestycji przy ulicy Wolności, zakładającej wycinkę drzew w celu wykonania tam ścieżki rowerowej. Proszę również o określenie wysokości kosztów, jakie poniósłby Urząd Miasta Brzegu w celu modyfikacji tego projektu tak, aby projektowana ścieżka rowerowa była umiejscowiona po drugiej stronie ulicy Wolności. Proszę także o wskazanie przyczyn, które zdaniem burmistrza Wrębiaka uniemożliwiają wykonanie takiej modyfikacji ww. projektu. Proszę o pisemną odpowiedź.


 

10.58

Przewodnicząca Kużdżał w ramach interpelacji odczytuje fragmenty listu Radosława Preisa w sprawie remontu odcinka drogi wewnętrznej przy zbiegu ulic Słowiańskiej i Piłsudskiego.

Druga interpelacja przewodniczącej dotyczy remontu odcinka chodnika przy poczcie na Placu Dworcowym. Przewodnicząca Kużdżał odczytuje fragmentu listu pani Curyk w sprawie utworzenia całodobowego domu opieki społecznej (pisaliśmy o tej sprawie TUTAJ)


 

10.53

Radni przyjmują sprawozdanie przez aklamację. Kolejny punkt obrad: Interpelacje i wnioski radnych.

10.53

Radni przyjmują sprawozdanie przez aklamację. Kolejny punkt obrad: Interpelacje i wnioski radnych.


 

10.16

Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności. Sprawozdanie dostępne TUTAJ


10.15

Następny punkt obrad: Przyjęcie protokołu z sesji Rady Miejskiej z dnia 25 września 2015 roku. Radni nie mają uwag i przyjmują protokół z poprzednich obrad.


10.14

Radni przyjmują zmiany w porządku obrad.


10.07
Wnioski do porządku obrad. Burmistrz proponuje wprowadzić uchwałę o porozumieniu między gminami Sakrbimierz, Brzeg i starostwem powiatowym w sprawie wspólnej inwestycji remontu ulicy Wyszyńskiego.

Radny Szpulak proponuje wprowadzić pod obrady rozpatrzenie skargi na dyrektora ZNM Marka Sidora.
Radny Siek składa 5 projektów uchwał dotyczących poszczególnych kandydatów na ławników


10.06

Z małym opóźnieniem przewodnicząca Kużdżał otwiera obrady. W obradach bierze udział 14 radnych.


 

10.00

Za chwile rozpocznie się sesja. Dzisiejsze obrady poprowadzi Zastępca Przewodniczącej Rady Elżbieta Kużdżał.

 

Reklama