XVIII Sesja Rady Miejskiej – relacja na żywo

1
Reklama

Dziś (1.04) o godzinie 10:00, w sali stropowej brzeskiego ratusza rozpocznie się XVIII sesja Rady Miejskiej. Standardowymi punktami obrad będą: sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności oraz interpelacje i wnioski radnych. Porządek obrad przewiduje również odczytanie sprawozdań z realizacji Programów:  opieki nad zwierzętami bezdomnymi, profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii za 2015 rok.


Ponadto, zapoznamy się z informacją dotyczącą realizacji wypoczynku zimowego dzieci i młodzieży w 2016r. Radni będą także procedować nad kilkunastoma projektami uchwał. O przebiegu dzisiejszej sesji, będziemy informować prosto z sali obrad w relacji na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

14.27

Koniec obrad.


14.26

Radny Andruchowicz dziękuje dyrektorowi ZNM Markowi Sidorowi za interwencję dotyczącą cmentarza przy ulicy Makarskiego


14.25

Radny Karlikowski dziękuje komendantowi Straży Miejskiej za interwencje dotyczącą budowy stacji benzynowej (uporządkowanie terenu) przy ulicy Wrocławskiej.


14.23

Radna Biss w imieniu PCK prosi radnych o przekazanie 1% podatku na tą organizację.


 

14.21

Burmistrz zaprasza radnych na najbliższe wydarzenia kulturalne i sportowe organizowane przez UM Brzeg.


 

14.20

Przewodnicząca Mrowiec przypomina o złożeniu przez radnych oświadczeń majątkowych.


 

14.19

Następny punkt obrad: Wolne wnioski i informacje.


 

14.18

Radna Szczęsna prosi o przygotowanie listy jej rzekomych wyjazdów do Goslar, a burmistrz Wrębiak taką listę obiecuje na następną sesję dostarczyć

14.13

Burmistrz Witkowski wyjaśnia, ze wspomaganie Brzeskiego Centrum Medycznego może odbywać się w postaci dotacji lub zakupu rzeczowego (np. bezpośredni zakup urządzeń przez gminę). W odpowiedzi na interpelację radnego Andruchowicza: wniosek o oznaczenie skośnych miejsc parkingowych został przez starostwo oddalony, naprawa oświetlenia przy ulicy Słowackiego będzie realizowana. Burmistrz obiecał też naprawę nawierzchni przy ulicy Kombatantów.

14.11

Na kolejne interpelacje burmistrz obiecuje pisemną odpowiedź. Na ostatnią dotyczącą wyjazdu burmistrza z synem na mecz piłki ręcznej burmistrz odniósł się stwierdzając, że nie wierzy w szczerość radnej (chodzi o nominację jego syna na członka rady nadzorczej) i pyta jakie korzyści miała Gmina Brzeg z wyjazdów do Goslar. Wyraził również opinię, że radna wykorzystuje ten temat od dłuższego czasu. Radna Szczęsna odpowiada, że nigdy służbowo nie była w Goslar.


14.08

W sprawie pierwszej interpelacji radnej Szczęsnej burmistrz obiecuje odpowiedź na piśmie. W sprawie drugiej – burmistrz stwierdza, ze informację znajdują się na BIP-ie. W sprawie trzeciej interpelacji burmistrz stwierdza, że ponad 80% mieszkańców jest „na tak”. Według burmistrza jesteśmy na wstępnym etapie.


 

14.06

W sprawie psich odchodów burmistrz wyjaśnia, że to temat bardzo drażliwy. Według burmistrza najlepszym sposobem jest rozszerzanie monitoringu także w parkach i konsekwentne egzekwowanie prawa w postaci karania mandatami.


14.03

W sprawie interpelacji przewodniczącej Mrowiec komendant Szary obiecuje sprawdzenia monitoringu i przekazanie nagrań policji.


14.02

W sprawie interpelacji radnego Jarosa dotyczącej parkingu na Dzierżonia burmistrz obiecuje sprawdzenie możliwości zmiany oznakowania.


14.00

Burmistrz zapowiada uzupełnienie ubytków na jezdni przy ulicy Szymanowskiego


13.59

Stan prawny budynków przy Starobrzeskiej (interpelacja radnego Samula) – to nieruchomości prywatne. Miasto będzie interweniować.


 

13.57

Barierka przy szkole nr 1 – to droga powiatowa i miasto zwróci się do starostwa o naprawę.


 

13.55

W sprawie terenów PKS Brzeg burmistrz zwraca uwagę, że to teren prywatny, ale obiecuje interwencję.


 

13.54

W sprawie chodnika przy Monte Cassino burmistrz obiecuje remont. Wskazuje, że dokonywana jest teraz inwentaryzacja miejsc przy obiektach użyteczności publicznej (np. szkoły)


 

13.52

Burmistrz w sprawie interpelacji radnej Wróblewskiej obiecuje wizję lokalną. W sprawie chodnika przy Fabrycznej burmistrz także obiecuje dokonania oględzin. Kierownik Mielczarek z UM wyjaśnia, że trzeba jeszcze sprawdzić czy jest w okresie gwarancji. W sprawie interpelacji radnego Jędzrzejki burmistrz deklaruje, że nasadzenia są tak dokonywane aby nie stanowić zagrożenia dla ruchu drogowego. Nasadzenia kompensacyjne będą dokonywane.


 

14.49

Kolejny punkt obrad: Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych.


 

13.48

Druga skarga również zostaje uznana za bezzasadną


 

13.47

Radni uznają pierwszą skargę za bezzasadną


13.46

Teraz punkty obrad wprowadzone dziś na obrady, czyli skargi na działalność dyrektora ZMN Marka Sidora

13.45

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.


 

13.42

Następny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia wezwania Pana Krzysztofa Telego do usunięcia naruszenia prawa (projekt TUTAJ)


13.41

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.


13.40

Kolejny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie opinii dotyczącej rozłożenia na raty spłaty wierzytelności Gminy Brzeg


13.39

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.


13.39

Następny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/44/15 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 24 kwietnia 2015r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Brzeg (projekt TUTAJ)


13.38

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.


13.37

Kolejny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy Brzeg (projekt TUTAJ)


13.36

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.


13.35

Następny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Brzeg (projekt TUTAJ)


13.34

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.


13.33

Kolejny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Brzeg (projekt TUTAJ)


13.32

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.


13.30

Następny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Brzeg


13.29

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.


 

13.27

Kolejny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Brzeg (projekt TUTAJ)

13.26

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.

13.23

Gmina w ramach projektu uzyska 168 000 złotych, który zostanie przeznaczony na etat asystenta rodziny, który pod swoją opieką może mieć 15 rodzin.

Następny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Brzeg do realizacji projektu pn. „Bliżej rodziny i dziecka” – wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo – wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej w ramach Regionalnego programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa VIII Integracja Społeczna, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, jako Partner Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu (projekt TUTAJ)


 

13.21

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.

13.20

Radna Szczęsna pyta czy w przyszłości gmina będzie chipować wszystkie psy. Otrzymuje odpowiedź, że w najbliższym czasie nie jest przewidziana taka akcja. Jeden chip z założeniem i umieszczeniu w bazie danych to koszt około 40 złotych.

13.18

Burmistrz Kostrzewa wyjaśnia, że pomysł znakowania był inicjatywą Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami.


13.17

Radny chce wykreślić to zadanie z uchwały mimo, ze projekt był konsultowany w takiej formie.


 

13.16

Radny Juchniewicz uważa, że znakowanie psów jest zbędnym wydatkiem. Według niego te środki można wydać lepiej. Uzyskał odpowiedź, że ułatwi to egzekwowanie od właścicieli zwierząt obowiązków wynikających z ustawy.


 

13.11

Nowe zadanie realizowane przez gminę to elektroniczne rejestrowanie (znakowanie)  zwierząt umieszczonych w przytulisku poprzez chipy.


13.09

Kolejny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Brzeg w roku 2016 (projekt TUTAJ)


 

13.09

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały. Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.


 

13.08

Następny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie współdziałania z Powiatem Brzeskim dotyczącego wykonania tablicy upamiętniającej tzw. wydarzenia brzeskie 1966 r (projekt TUTAJ)


 

13.07

Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.

13.05

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.


 

13.04

Kolejny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej (projekt TUTAJ)


 

13.04

Radni (w głosowaniu – nie przez aklamację) przyjmują uchwałę.

13.03

Burmistrz Kostrzewa informuje, że zmiany wprowadzane uchwałą dotyczą termomodernizacji PSP nr 3 i Urzędu MIasta.

12.59

Burmistrz informuje, że w obchodach bitwy nie partycypuje Gmina Skarbimierz


 

12.56

Radny Komarzyński sugeruje aby zabezpieczone w uchwale środki na oczyszczanie kąpieliska przy ulicy Korfantego w wysokości 215000 złotych (tyle kosztuje działanie rezonatora w bieżącym roku) w podpisywanej umowie były punkty dotyczące gwarancji oczyszczenia wody. Burmistrz stwierdza, że te zapisy pojawią się. Radny Szpulak pyta o partycypację Gminy Skarbimierz w obchodach „Bitwy Małujowickiej”

12.55

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.


 

12.48

Następny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2016r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok (projekt TUTAJ)


12.47

Sprawozdanie przyjęte przez aklamację


 

12.43

Następny punkt obrad: Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 2015 rok.

Sprawozdanie dostępne TUTAJ

12.42

Informacja przyjęta przez aklamację


 

12.41

Kolejny punkt obrad: Informacja z realizacji wypoczynku zimowego dzieci i młodzieży w 2016 r.

Informacja dostępna TUTAJ.

12.40

Rada przez aklamację przyjmuje sprawozdanie


 

12.20

Ze sprawozdania dowiadujemy się między innym, że „zapewnienie bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy miejsca w schronisku realizowane było poprzez umieszczanie ich w przytulisku zlokalizowanym przy ul. Kruszyńskiej w Brzegu, stanowiącym miejsce tymczasowego przebywania zwierząt do czasu znalezienia dla nich właścicieli lub przekazania ich do schroniska dla zwierząt. W momencie przyjęcia zwierzęcia do przytuliska, we współpracy ze Stowarzyszeniem „Brzeskie Towarzystwo Miłośników Zwierząt” podejmowane były starania mające na celu odnalezienie dotychczasowego właściciela zwierzęcia, bądź w przypadku niepowodzenia poszukiwań, znalezienie dla niego nowego opiekuna. W roku ubiegłym, do przytuliska trafiło 136 psów, do dotychczasowych właścicieli wróciło 10 zwierząt, natomiast nowych opiekunów znalazły 102 zwierzęta. Żaden pies nie został przekazany do schroniska. Spośród wskazanej liczby psów 70 przeszło różnego rodzaju zabiegi weterynaryjne, 2 zostały uśpione, a 3 padły. Do przytuliska trafiło także 112 kotów, które odbywały w nim rekonwalescencję po przebytych zabiegach lekarskich. Prowadzeniem i bieżącym utrzymaniem przytuliska w roku 2015 zajmował się Zakład Higieny Komunalnej Sp. z o.o. w Brzegu, a koszty realizacji przedmiotowego zadania wyniosły 139.999,92 zł „


 

12.14

Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie z realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Brzeg w roku 2015.

Sprawozdanie dostępne TUTAJ.


 

12.12

Radny Andruchowicz prosi oznaczenie „skośnych” miejsc parkingowych przy ulicy Żeromskiego. Wnioskuje również o naprawę oświetlenia przy ulicy Słowackiego – wejście do Biedronki. Wnioskuje również o interwencje dotyczącą nieruchomości przy ulicy Brzechwy 4 – mieszkańcy skarżą się na dym wydobywający się z pobliskiej nieruchomości oraz brak miejsc parkingowych przy ich posesji.

Radny Komarzyński prosi o remont drogi przy ulicy Kombatantów.

12:10

Radny Robert Karlikowski w imieniu swoim i radnej Aleksandry Wróblewskiej ponownie składa interpelację w sprawie pustostanu przy ul. Długiej. Chodzi o uporządkowanie terenu w okolicy tej zabudowy i ewentualne możliwości zagospodarowania tego obiektu.


 

12:07

Kolejną interpelację składa radna Karolina Sobolewska. Pyta czy miasto byłoby w stanie partycypować w zakupie telewizorów na oddziale dziecięcym w Brzeskim Centrum Medycznym.


 

12.04

Radna Szczesna odczytuje swoje interpelacji.

Poniżej interpelacje radnej Szczęsnej (nadesłane na nasz email)

Interpelacje na sesję Rady Miejskiej Brzegu w dniu 01.kwietnia 2016 r.

1. Proszę o pisemne zestawienie rodzajowe i kwotowe wydatków Urzędu Miasta w Brzegu w trybie tzw. „z wolnej ręki” w roku 2015. Chodzi o wydatki Urzędu z pominięciem procedury przetargowej. Proszę również o pisemny wykaz beneficjentów tych wydatków, czyli wykaz podmiotów, którym zostały zlecone zakupy lub usługi w trybie tzw. „z wolnej ręki” przez Burmistrza Brzegu.

2. W związku z dość często ostatnio ogłaszanymi konkursami dotyczącymi naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta, proszę o pisemny wykaz pracowników (w rozbiciu na poszczególne Biura) Urzędu Miasta z wyszczególnieniem i podziałem na stanowiska urzędnicze oraz stanowiska tzw. „pomocy administracyjnej”. Proszę o przygotowanie takiego wykazu obowiązującego na dzień 31.03.2016 r.

3. Proszę o pisemne szczegółowe przedstawienie efektów końcowych konsultacji społecznych dot. ul. Wolności. Proszę o przedstawienie wszelkich uwag, wniosków i opinii dotyczących tych konsultacji. Wnoszę również, aby na przyszłość takie efekty wszelkich prowadzonych przez Urząd konsultacji były dostępne jako informacje dla mieszkańców! Dlaczego Państwo nie ujawniają wyników przeprowadzanych konsultacji? Wygląda to tak, jakby wyniki konsultacji były celowo ukrywane, a jak wiadomo – przejrzystość działań samorządu to jeden z podstawowych ustawowych obowiązków!

4. Proszę o pisemną szczegółową informację na temat sposobu dotarcia do mieszkańców z informacjami o konsultacjach projektu obowiązującej Strategii rozwoju miasta Brzegu. Ostatnio taką strategię uchwalaliśmy. Co się okazuje, wielu mieszkańców nie miało pojęcia, że były prowadzone jakieś konsultacje, że tak ważny dokument dla rozwoju naszego miasta jest przygotowywany. Proszę zatem o konkretny szczegółowy wykaz i harmonogram działań związanych z konsultacjami z mieszkańcami tego dokumentu. Dlaczego na stronie BIP Urzędu Miasta na dzień 31.03.2016 r. nie ma aktualnego dokumentu Strategii, a jest jedynie Strategia na lata 2010 – 2015?

5. Jak wiadomo, Wrocław to Europejska Stolica Kultury 2016. Tyle było zapewnień i obietnic, że Brzeg również na tym skorzysta. Proszę zatem o pisemną informację, jakie konkrety i korzyści kulturalne dla Brzegu przewidywane są w ramach zakładanej współpracy? Jakie działania podjął Pan Burmistrz, żeby Brzeg wymiernie skorzystał ze współpracy z Aglomeracją Wrocławską w tym zakresie? Jakie są efekty tych działań? Proszę o odpowiedź pisemną, zwłaszcza, że pierwszy kwartał tego roku już minął, a na razie nic nie słychać o tych wydarzeniach w Brzegu.

6. Po raz trzeci, niestety, muszę prosić o pisemną odpowiedź związaną z moimi wcześniejszymi interpelacjami, dotyczącymi wyjazdu Pana Burmistrza na mecz piłki ręcznej Polska – Serbia dnia 15 stycznia br. W zasadzie dowiedziałam się tylko, że pan burmistrz siedział w loży VIP w trakcie meczu, że nie mogła jechać jego żona i pojechał syn… Prosiłam, Panie Burmistrzu, o pisemne wymienienie korzyści, jakie osiągnęła Gmina Brzeg z tego pobytu, oprócz dobrej zabawy burmistrza i jego syna na tym meczu. Przy okazji, w tym miejscu, chciałabym szczerze pogratulować Panu osiągnięć Pana syna – w tak młodym wieku (chłopak ma dopiero 28 lat!) i z tak „bogatym” doświadczeniem zawodowym, został doceniony przez odpowiednie władze i powołany do rady nadzorczej potężnego przedsiębiorstwa Grupy Azoty ZAK S.A. Taki członek rady nadzorczej w tego rodzaju spółkach ma chyba kilkunastotysięczne wynagrodzenie miesięczne, prawda? Czy syn będzie płacił podatki w Brzegu? To z pewnością byłaby jakaś korzyść dla naszego miasta. Jeszcze raz serdecznie i szczerze gratuluję takiego awansu syna! A wracając do interpelacji – proszę o pisemne wymienienie korzyści, jakie osiągnęła Gmina Brzeg z Pana pobytu na meczu, oprócz dobrej zabawy Pana i Pańskiego syna.

12.00

Przewodnicząca Mrowiec składa interpelację związaną ze zdarzeniem drogowym przy ulicy Chrobrego. Opisała jego przebieg i pyta czy miejski monitoring zarejestrował zdarzenie i czy będą wyciągnięte konsekwencje. Druga interpelacja dotyczy sprzątania odchodów po zwierzętach. Przewodnicząca odczytuje list mieszkanki miasta, która domaga się egzekwowania kar od właścicieli zwierząt domowych. Następnie przewodnicząca Mrowiec odczytuje list pani Seredy dotyczący kamienicy przy ulicy Chrobrego (Villa Loebecka) oraz Młynów przy Odrze.


 

11.54

Radny Jaros o zmianę oznakowania przy parkingu zlokalizowanym przy ulicy Dzierżonia tak aby wjazd odbywał się bezkolizyjnie.


 

11.52

Radny Samul wnioskuje także o remont barierki przy wejściu do szkoły podstawowej przy ulicy Chrobrego. Prosi także o uzupełnienie ubytków w jezdni przy ulicy Szymanowskiego.


 

11.51

Radny Samul prosi o informację w sprawie nieużytkowanego budynku przy Urzędzie Skarbowym oraz o rozpoczętą budowę przy ulicy Starobrzeskiej, która od lat nie jest kontynuowana.

11.48

Radna Kużdżał składa wniosek dotyczący dworca PKS. Chodzi o teren „zielony” należący do PKS Brzeg. Radna wnioskuje o jego uporządkowanie. W jej opinii teren jest nieuporządkowany. Prosi burmistrza o interwencję.

11.47

Radna Kużdżał składa wniosek o remont chodnika przy ulicy Monte Cassino (przy szkole)


 

11.45

Radny Jędrzejko składa wniosek o uwzględnianie nasadzenia drzew przy remoncie dróg miejskich tak aby nie stanowiły niebezpieczeństwa dla ruchu drogowego, jako przykład podaje drogę przy ulicy Słowiańskiej.


 

11.44

Radny Szpulak składa wniosek o remont chodnika przy ulicy Fabrycznej

11.43

Radna Sobolewska w imieniu mieszkańców prosi o remont nawierzchni chodnika przy ulicy Mlecznej


 

11.42

Radny Żebrowski dziękuje w imieniu działkowców za przystanek przy ogrodach działkowych na Wrocławskiej.

11.41

Koniec przerwy. Radni „skonsumowali poczęstunek”. Następny punkt obrad: Interpelacje i wnioski radnych.

POCZĘSTUNEK W CAŁEJ KRASIE

poczestunek sesja BRZEG24PL 1

11.24

Radni przyjmują sprawozdanie przez aklamacje. Przewodnicząca Mrowiec ogłasza przerwę „związaną z poczęstunkiem i odczytuje gratulację dla radnego Sieka, który został kuratorem oświaty i musiał zrzec się mandatu. Radny Siek nie jest obecny na sesji, ale poczęstunek „odbędzie się”.


 

11.20

Radna Szczęsna pyta o termin wykonania wiaty przystankowej przy ulicy Chocimskiej. Burmistrz Kostrzewa informuje, że termin ukończenia to 20 kwiecień.


 

11.18

– Dorośli powinni się dogadać. Cierpią na tym dzieci, które graja w koszykówkę – podsumowuje radny Surdyka.


 

11.14

Radny Andruchowicz stwierdza, że powinno być podpisane porozumienie między klubami, bo tracą na tym młode koszykarki.


 

11.12

Radny Żebrowski uważa, że istnienie kilku klubów nie jest złe. – Stworzenie profesjonalnego klubu to kwestia finansów i zakupów zawodniczek kontraktowych – stwierdza radny Żebrowski.


 

11.10

Radny Surdyka w dłuższym wystąpieniu prosi o „uporządkowanie” spraw związanych z żeńską koszykówką. Sugeruje połączenie istniejących klubów. Burmistrz stwierdza, że podziela ta opinię.

Inicjatywa musi wyjść jednak od klubów – podsumowuje burmistrz Wrębiak.


 

11.06

Radny Andruchowicz pyta o spotkanie z panem Nesterowiczem. Burmistrz wyjaśnia, że dotyczyło wiaty przystankowej przy ulicy Chocimskiej (część terenu należy do pana Nesterowicza).


 

11.04

Radny Karlikowski apeluje do radnych aby wystosować apel do władz centralnych dotyczący budowy walów przeciwpowodziowych.


 

10.58

Radny Andruchowicz pyta o plac zabaw przy ulicy Żeromskiego. Burmistrz Wrębiak informuje, że część osób na osiedlu jest przeciwna budowy placu zabaw dlatego będzie opracowana wizualizacja tego placu zabaw i przeprowadzone konsultacje.


10.52

Radny Jaros prosi o uzupełnienie informacji dotyczącej spotkania z Prezesem Henrykiem Wujkiem. Burmistrz wyjaśnia, że dotyczyło głównie spraw związanych z problemami związanymi z gospodarka odpadami komunalnymi.


 

10.49

Radny Juchniewicz nawiązując do możliwego awansu BTP Stal Brzeg do III ligi pyta czy w przyszłorocznym budżecie będą zwiększone środki na sport. Burmistrz odpowiada, że jeżeli będą takie możliwości to będzie popierał zwiększenie środków na ten cel.


 

10.46

Radny Jędrzejko pyta kiedy będą wypłacane środki dla mieszkańców z tego programu. Burmistrz Witkowski informuje, że na początku maja.


 

10.45

Burmistrz Witkowski uzupełnia sprawozdanie relacjonując wizytę sekretarza stanu z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotycząca programu 500 plus. Pisaliśmy o tej wizycie tutaj.


 

10.41

Radny Samul uzupełnia sprawozdanie burmistrza informując o przekazaniu petycji podpisanej przez 220 mieszkańców miasta w sprawie wykonania oświetlenia przy ulicy Szymanowskiego.


 

10.40

Burmistrz zakończył odczytywanie sprawozdania.


 

10.25

Burmistrz odczytuje sprawozdanie. W tak zwanym „międzyczasie” odpowiedzi na interpelacje z poprzedniej sesji. Odpowiedzi dostępne TUTAJ.


 

10.15

Sprawozdanie dostępne TUTAJ


 

10.13

Następny punkt obrad: Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności.


 

10.12

Kolejny punkt obrad to przyjęcie protokołu z sesji Rady Miejskiej z dnia 26.02.2016 r.


10.09

Radni zgłaszają wnioski do porządku obrad. Radny Szpulak zgłasza dwa projekty uchwał dotyczą skarg na działalność dyrektora ZNM. Rada przyjmuje zmiany w porządku obrad


 

10.08

Przewodnicząca Mrowiec rozpoczyna obrady.

 

Reklama