Klasa skrojona na miarę 2

0
Reklama

O podmiotowości w szkole mówimy już od dawna i nie jest ona żadną nowością. Wiemy też doskonale, że aby edukacja dzieci przebiegała pomyślnie, aby przynosiła zamierzone efekty, nie wystarczy samo podmiotowe podejście do ucznia. Potrzeba czegoś więcej. Niezbędne tu jest partnerstwo edukacyjne, czyli zaangażowanie w proces nauczania nie tylko ucznia i nauczyciela, ale również – rodzica. Mówimy wtedy o trójpodmiotowości.

O tym, jak ważna jest relacja tych trzech podmiotów, doskonale wiedzą rodzice klasy 2b Publicznej Szkoły Podstawowej nr 8 w Brzegu. Poprzez aktywną współpracę oraz zaangażowanie w życie szkoły, a także empatię i zrozumienie  jej potrzeb, postanowili wyremontować gabinet nr 14, który w przeważającym czasie jest wykorzystywany przez ich pociechy. Na pewno pomocny w realizacji celu był fakt, iż wśród rodziców znalazł się architekt, stolarz, a przede wszystkim sporo dobrych chęci z ich strony.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Dobrze wiemy, że uczniowie w szkole spędzają połowę dnia. Dlatego tak ważne jest, by otoczenie, gabinet, w którym przebywają był nowoczesny, czysty i miły dla oka. Od słów do czynów nie minęło dużo czasu, gdyż w ciągu miesiąca rodzice potrafili przygotować projekt nowej klasy, podzielić się obowiązkami, a także zorganizować zbiórkę funduszy na ten cel. Oszacowany biznes plan przedstawili Dyrekcji Szkoły, która wykorzystując możliwości szkoły, doposażyła budżet. Po zaakceptowaniu projektu i potrzebnych do jego realizacji funduszy rodzice przystąpili do działania. Wykorzystali do tego ferie świąteczne – wolny czas, kiedy uczniów nie było w szkole. Koordynacją remontu zajęła się jedna z mam, będąca architektem wnętrz. Całość otoczona była tajemnicą, aby dzieci miały niespodziankę po powrocie do szkoły. I faktycznie niespodzianka była ogromna!!! A jeszcze większe okrzyki radości i podziwu było słychać, gdy uczniowie zobaczyli ekipę remontową i rozpoznali w niej swoich rodziców – przygotowany został specjalny filmik dla dzieci ukazujący kolejne etapy remontu i pracę rodziców.

Radość dzieci i uśmiech na ich twarzach to najlepsza zapłata za pracę i zaangażowanie. Gabinet został w całości wyremontowany, odnowiono ławki, meble i tablice. Wszystko w dobrym guście i w spójnej kolorystyce. Uczniowie własnoręcznie przygotowali podziękowania dla tak zgranej, zaangażowanej i chętnej do pracy „ekipy remontowej”. Do podziękowań dołączyły się także panie dyrektor Lucyna Bończak i Iwona Kiesińska, wręczając rodzicom specjalnie przygotowane podziękowania w imieniu całego grona pedagogicznego. Takie działania, współpraca ma ogromne znaczenie dla całej społeczności szkolnej. Bez niej nie sposób sobie wyobrazić nowoczesnej, otwartej i kreatywnej szkoły, na miarę XXI wieku.

                                                                                                                         Dorota Wojciechowska

Reklama