WYCIECZKA UCZNIÓW PSP NR 8 DO 1 PUŁKU SAPERÓW W BRZEGU

0
Reklama

Wojsko, koszary, broń, strzelanie, ćwiczenia to pierwsze skojarzenia jakie przychodzą nam do głowy, gdy myślimy o wojsku. Wielu młodych marzy o tym, aby zostać żołnierzem. Podoba im się mundur, możliwość strzelania, fascynuje ich sprzęt wojskowy, duża ilość ćwiczeń w plenerze i na siłowni, ale niewielu wówczas młodych i pełnych marzeń oraz idei ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że to trudna profesja i często bardzo niebezpieczna.

Dzięki uprzejmości Porucznika Pawła Romka – Oficera Wychowawczego 1 Pułku Saperów w Brzegu uczniowie PSP nr 8 mogli zgłębić tajniki trudnej pracy żołnierza. Pan Porucznik Paweł Romek przedstawił nam wspaniałą historię Brzeskiej Jednostki Wojskowej. Niesamowite w tej opowieści było to, że nie zapomina się o ludziach, którzy tę historię tworzyli, a nawet ginęli na polu walki. Sala pamięci ukazała nam tradycję Wojska Polskiego, urzekło nas skrupulatne jej zapisywanie i dokumentowanie, aby nie zapomniano o ludziach i wydarzeniach, które tworzą naszą historię. W Sali Pamięci jest bardzo dużo zdjęć i eksponatów, które pokazują nam pracę żołnierza i jego osiągnięcia. Uczniowie dowiedzieli się o wartości symboli narodowych i dlaczego są tak ważne dla Polaków. Każda szkoła ma patrona. Patronem 1 Pułku Saperów w Brzegu jest Tadeusz Kościuszko. Pan Porucznik wyjaśniał nam każde zagadnienie rzetelnie, klarownie i zrozumiale. Podczas jego opowieści przenosiliśmy się w różne miejsca i czasy w historii.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Była również lekcja praktycznego posługiwania się bronią. Pan Szeregowy Tomasz Maras objaśnił nam jakie są zasady posługiwania się bronią. Każdy z nas mógł wziąć broń do ręki, poczuć jej ciężar i obejrzeć ją dokładnie. Okazało się, że aby posługiwać się bronią potrzeba wielu godzin ćwiczeń, bo to trudna sztuka. Doświadczyliśmy, że nawet nie potrafimy trzymać poprawnie broni, a więc na pewno nie potrafilibyśmy bez szkolenia trafić do celu i strzelać z niej. Szkolenie musiałoby odbywać się pod okiem fachowca, który nauczyłby nas najpierw bezpiecznego posługiwania się nią.

Uczniowie o specjalnych potrzebach również mają swoje marzenia, które chcą realizować. Ograniczenia psycho-ruchowe nie muszą odbierać im możliwości ich realizacji. Pan Porucznik Paweł Romek powiedział, że gdy się czegoś pragnie, to można to zrealizować w różnej formie. Jeżeli nie możesz zostać żołnierzem, to trudno, możesz jednak trenować, mieć zasady, być niezłomnym, odważnym i dążyć do tego, aby stać się wartościowym człowiekiem. Żołnierz nie może być karany, a więc nie może mieć problemów z prawem. Pan Porucznik odwołał się do naszej młodzieży i zachęcił do rozwoju osobowości, uszlachetniania charakteru i do wzbogacania życia o dobre uczynki. Zwrócił się do Mateusza Lenartowicza, Łukasza Oliwy i Szymona Kulika, by zanim coś zrobią, najpierw się zastanowili, a dopiero potem działali. Nasi uczniowie, jak każdy człowiek, muszą się rozwijać ruchowo, intelektualnie i emocjonalnie, aby sprawnie funkcjonować w społeczeństwie.

Dzięki uprzejmości Pana Rzecznika Porucznika Pawła Romka nasi uczniowie mogli zrealizować swoje marzenie, którym było zgłębienie tajników pracy żołnierza. Wzbogacili swoją wiedzę i osobowość o kolejne pozytywne doświadczenie. Wspólne oddziaływanie na osobowość młodych ludzi jest najlepszą rzeczą w dzisiejszych czasach.

DZIĘKUJEMY

Agnieszka Dubik

Reklama