Jedna osoba na jedno stanowisko. Urząd Miasta w Brzegu wprowadza zmiany w obsłudze interesantów

0
urząd miasta Brzeg
zdjęcie poglądowe UM Brzeg
Reklama

„Od 2 grudnia 2021 r. Urząd Miasta w Brzegu będzie obsługiwał petentów z zachowaniem obostrzeń ze względu na wprowadzony stan epidemii” – tak brzmi początek komunikatu brzeskiego magistratu. Wejście do budynku urzędu będzie możliwe po wcześniejszym umówieniu telefonicznym, a przy jednym stanowisku obsługi będzie mogła przebywać tylko jedna osoba.


  • „Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów. Wejście do budynku Urzędu Miasta odbywać się będzie w sposób kontrolowany, po uprzednim umówieniu telefonicznym. Wymagane jest zakrywanie ust i nosa oraz dezynfekcja rąk. Odstęp między osobami powinien wynosić 2 m” – czytamy w komunikacie UM w Brzegu.

    Poniżej publikujemy numery telefonów oraz adresy mailowe do poszczególnych biur Urzędu Miasta w Brzegu:

BIURO BUDŻETU I KSIĘGOWOŚCI
Kierownik Biura Budżetu i Księgowości: Anna Sanetra tel. 668 860 230
Informacje dotyczące:

  1. wysokości opłat związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz opłat związanych wieczystym użytkowaniem gruntu można uzyskać pod nr telefonu: 77 416 99 64
  2. nabycia lokali na raty wraz z naliczeniem oprocentowania można uzyskać pod nr telefonu: 77 416 99 62
  3. mandatów karno-kredytowych oraz wielkości opłat związanych z zajęciem pasa drogi można uzyskać pod nr telefonu: 77 416 99 64
  4. wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych można uzyskać pod nr telefonu: 77 416 07 24
    Kontakt elektroniczny: zastepcaskarbnika@brzeg.pl

    Opłaty z powyższych tytułów należy dokonywać na konto: Santander Bank Polski S.A 20 1090 2141 0000 0001 3528 5924

    URZĄD STANU CYWILNEGO W BRZEGU
    Od dnia 02 grudnia 2021 r. osobiście (pojedynczo) można załatwić sprawy związane z:
  • Urzędem Stanu Cywilnego (1 osoba)
  • ewidencją ludności (1 osoba)
  • dowodami osobistymi (1 osoba)
  • działalnością gospodarczą (1 osoba)
    Sprawy niewymagające osobistego wstawiennictwa, nadal można załatwiać listownie, za pośrednictwem skrzynki podawczej, która znajduje się przed wejściem do Urzędu (nie dotyczy składania wniosków o wydanie dowodu osobistego), e-PUAPEM lub po uprzednim kontakcie telefonicznym.

    W pozostałych sprawach prosimy o kontaktowanie się pod numerami telefonów lub emailem:
  1. Sprawy dotyczące aktów urodzeń i małżeństw: tel. 77 404 58 30, tel. 77 404 56 05, tel. 798 352 651,
  2. Sprawy dotyczące aktów zgonu oraz spraw meldunkowych: tel. 77 416 94 41, tel. 798 353 982,
  3. Sprawy dotyczące dowodów osobistych: tel. 77 416 95 26,
  4. Sprawy dotyczące ewidencji działalności gospodarczej: tel. 77 416 99 59, lub pod adresem mailowym: usc@brzeg.pl

    Stosowne wnioski można pobrać z Biuletynu Informacji Publicznej znajdującego się pod adresem https://bip.brzeg.pl
    Opłaty skarbowe dotyczące spraw wykonywanych przez Urząd Stanu Cywilnego w Brzegu należy uiszczać drogą elektroniczną na numer konta: Santander Bank Polska S.A. 68 1090 2141 0000 0001 3528 6127
    Dla osób dokonujących wpłaty z zagranicy
    IBAN: PL 68 1090 2141 0000 0001 3528 6127
    SWIFT KOD (BIC) WBKPPLPP

BIURO SPRAW SPOŁECZNYCH I ZDROWIA

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Praca biura w najbliższych dniach będzie kontynuowana, ale w miarę możliwości uprasza się o załatwianie spraw przez telefon lub w formie pisemnej za pośrednictwem Poczty Polskiej, drogą poczty elektronicznej, e-mail: spz@brzeg.pl, za pośrednictwem skrzynki podawczej usytuowanej przed wejściem głównym do Urzędu Miasta, ul. Robotnicza 12, usługi ePUAP. Stosowne wnioski o przyznanie świadczeń znajdują się do pobrania na stronie: https://bip.brzeg.pl/dokumenty,5_14
Wnioski o ustalenie:

  • prawa do świadczeń rodzinnych i świadczeń wychowawczych (pokój nr 1,2 budynek A, tel. 77 404 71 35 lub 77 404 56 03),
  • prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego (pokój nr 3 budynek A, tel. 77 404 54 95),
  • prawa do dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, karty dużej rodziny i opolskiej karty rodziny i seniora (pokój nr 14 budynek B, tel. 77 416 99 58),
  • Kierownik Biura Spraw Społecznych i Zdrowia: tel. 77 416 99 81, 798 354 447,
  • Sekretarz Miejskiej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych: 77 404 56 06, 798 354 708,
  • Pełnomocnik ds. organizacji pozarządowych: 77 416 99 81.

    BIURO GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI


    Sprawy prowadzone przez Biuro Gospodarki Nieruchomościami i Lokalami, będą załatwiane również na wniosek pisemny klienta, który można wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12, lub telefonicznie: 77 416 04 26, 77 404 56 04
  • Osoby które otrzymały zaświadczenie dotyczące przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności z rozłożeniem opłaty na raty, mogą w ciągu dwóch miesięcy od otrzymania powyższego zaświadczenia złożyć pisemne „ zgłoszenie zamiaru uiszczenia jednorazowej opłaty z tytułu przekształcenia tego prawa”.
    Zgłoszenie można pobrać ze strony internetowej https://bip.brzeg.pl w zakładce urząd miasta/ struktura organizacyjna/biuro gospodarki nieruchomościami i lokalami/przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów/zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej (https://bip.brzeg.pl/dokumenty,5_346 ).
  • Opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności należy uiszczać drogą elektroniczną na konto:
    Santander Bank Polska S.A – 20 1090 2141 0000 0001 3528 5924.
  • Przetargi na zbycie nieruchomości miejskich odbywać się będą zgodnie z wyznaczonymi terminami.
    BIURO PODATKÓW I OPŁAT

    Od dnia 02.12.2021 r. sprawy prowadzone przez Biuro Podatków i Opłat będą załatwiane również pisemnie, telefonicznie oraz mailowo. Adres mailowy biura to: podatki@brzeg.pl Numer telefonu do kierownika biura 77 404 56 00.
    W sprawie podatków i opłat lokalnych należy kontaktować się następująco:
Wymiar (naliczenie) podatków i opłat lokalnych –os. fizyczne oraz os. PrawneTel. 77 416 99 69
Rozpatrywanie spraw związanych z ulgami podatkowymi, postępowania podatkowe, pomoc publiczna oraz zwroty opłaty skarbowejTel. 77 416 99 67
Księgowość oraz egzekucja: podatku od nieruchomości-os. prawne, podatku rolnego -os. fizyczne i os. prawne, podatku od środków transportowych. Księgowość opłaty skarbowej.Tel. 77 404 58 35
Księgowość oraz egzekucja podatku od nieruchomości-os. fizyczne.Tel. 77 416 99 68

W sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy kontaktować się następująco:

Księgowość oraz egzekucja opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymiTel. 77 416 04 30
Wymiar (naliczenie)  opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymiTel. 77 404 55 45

Wszelkie formularze dotyczące spraw prowadzonych przez biuro dostępne są na stronie: https://bip.brzeg.pl zakładka Urząd Miasta.
Wpłaty z tytułu podatków należy dokonywać na konto podane w decyzjach podatkowych tj : Santander Bank Polska S.A:
68 1090 2141 0000 0001 3528 6127
Wpłaty z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonywać na indywidulane konto podane w zawiadomieniach lub na konto ogólne: Santander Bank Polska S.A : 56 1090 2141 0000 0001 3528 6149

BIURO ORGANIZACYJNO-PRAWNE

Sprawy należące do właściwości Biura Organizacyjno-Prawnego można zgłaszać również drogą telefoniczną bądź elektroniczną na adresy e-mail: organizacyjny@brzeg.pl lub um@brzeg.pl. Informacja o numerach kontaktowych znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzeg: https://bip.brzeg.pl/dokumenty,5_220-220 oraz poniżej:

L.p.Rodzaj usługi/prowadzone sprawynr pokojunr telefonu
1.Kierownik Biura Organizacyjno-Prawnego106 A77 404 70 56 532 463 835
2.– zarządzenia Burmistrza Brzegu – skargi i wnioski
– wnioski o udostępnienie informacji publicznej
– wnioski w sprawie ponownego udostępniania informacji sektora publicznego
– petycje wpływające do Burmistrza Brzegu
– oświadczenia majątkowe
– prowadzenie strony BIP Urzędu Miasta – sprawy prawne i organizacyjne
111 A77 404 70 45
3.archiwum Urzędu Miasta w Brzegu111 A77 416 9956
4.sprawy kadrowe104 A77 416 85 74
5.zamówienia publiczne107A77 404 70 55
6.ubezpieczenia Gminy Brzeg114 A77 404 56 11
7.biuro podawczeBiuro Podawcze77 416 99 70
77 416 99 71
8.sprawy administracyjno-gospodarczeRATUSZ77 416 02 00
77 404 55 26
9.sekretariat: Burmistrz Brzegu, Zastępca Burmistrza105 A77 416 99 50
fax 77 416 99 52
10.sekretariat: Zastępca Burmistrza, Sekretarz Brzegu109 A77 416 99 51

BIURO URBANISTYKI I OCHRONY ŚRODOWISKA

Sprawy prowadzone przez Biuro Urbanistyki i Ochrony Środowiska będą załatwiane również na pisemny wniosek klienta, który można wysłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Miasta, wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul Robotniczej 12 lub elektronicznie na adres: um@brzeg.pl
W celu zasięgnięcia informacji proszę korzystać z podanych poniżej nr telefonów:

  • kierownik biura: 77 416 04 95, kom. 798 352 394
  • zagospodarowanie przestrzenne: 77 416 04 98
  • ochrona powietrza: 77 404 56 27, 77 404 70 46
  • gospodarka odpadami, ochrona środowiska, opieka nad bezdomnymi zwierzętami: 77 416 05 19
  • zieleń miejska i place zabaw: 77 416 58 25, 77 416 58 26
    Kontakt elektroniczny: urbanistyka@brzeg.pl
    Wzory wniosków można pobrać ze strony internetowej: https://bip.brzeg.pl w zakładce kolejno: urząd miasta / struktura organizacyjna / biuro urbanistyki i ochrony środowiska /karty usług/wnioski
    Opłatę skarbową można wpłacać drogą elektroniczną na konto nr:
    68 1090 2141 0000 0001 3528 6127 Santander Bank Polska S.A
    BIURO OŚWIATY
    Sprawy objęte działalnością Biura Oświaty, będą prowadzone również na wniosek pisemny klienta, który będzie można wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12 lub telefonicznie lub mailowo.
    Adres poczty elektronicznej pod który należy kierować pisma lub zapytania to: oswiata@brzeg.pl
    Numery telefonów do kontaktu z pracownikami biura:
Numer telefonuSprawy
77 416 99 53żłobki niepubliczne, wszystkie sprawy dot. przedszkola, obowiązek nauki, obowiązek szkolny
77 404 56 02wszystkie sprawy dot. szkół, dowóz dzieci niepełnosprawnych
77 416 92 20sprawy księgowe placówek oświatowych, żłobek miejski
77 404 71 45
798 355 099
pozostałe sprawy

BIURO BUDOWNICTWA I INWESTYCJI

W związku z wprowadzonymi ograniczeniami sprawy będą załatwiane również na wniosek klienta, który będzie można przesłać pocztą elektroniczną (skan podpisanego wniosku), wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12 lub zgłosić telefonicznie:
77 416 08 74 lub 532 217 918 – kierownik Biura Budownictwa i Inwestycji
77 404 58 15 – sprawy dot. zajęcia pasa drogowego, komunikacji miejskiej, wydania zaświadczenia dot. obszaru rewitalizacji, zgłoszenia uwag dot. inwestycji na drogach gminnych
77 416 85 19 – sprawy dot. pozostałych inwestycji,
77 416 80 31 – sprawy dot. utrzymania czystości, oświetlenia ulicznego, lokalizacji zjazdów, uzgodnień dot. umieszczenia infrastruktury w drogach, awarie i bieżące utrzymanie dróg gminnych

Formularze wniosków dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzeg (https://bip.brzeg.pl/dokumenty,5_6), mogą być przesłane pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail lub wrzucone do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12.

BIURO PROMOCJI, KULTURY, SPORTU i TURYSTYKI

Sprawy prowadzone przez Biuro Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki będą załatwiane również na pisemny wniosek klienta, który można wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12 lub elektronicznie na adres: um@brzeg.pl

W sprawach uzupełnień wniosków dotacyjnych (aktualizacje umów i harmonogramów) prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny lub mailowy. Gotowe aktualizacje należy dostarczać do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12.
W celu zasięgnięcia informacji proszę korzystać z podanych poniżej nr telefonów:
• kierownik biura: 77 416 99 57 , kom. 668 860 232
• dotacje dla organizacji pożytku publicznego: 77 416 98 01
• oświadczenia do nagród Burmistrza za osiągnięcia sportowe, kontakt z mediami, zamieszczanie informacji na oficjalnej stronie miasta oraz w mediach społecznościowych: 77 416 98 45 Kontakt elektroniczny: promocja@brzeg.pl

BIURO RADY MIEJSKIEJ

Sprawy prowadzone przez Biuro Rady Miejskiej będą załatwiane również na pisemny wniosek klienta, który można wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12 lub elektronicznie na adres: radamiejska@brzeg.pl W celu uzyskania informacji proszę korzystać z podanych poniżej telefonów:
Biuro Rady Miejskiej 77 404 57 95, kierownik biura: 77 404 57 96, kom. 798 355 304

Poniżej wykaz telefonów do kierowników poszczególnych biur Urzędu Miasta w Brzegu

Kierownik Biura Organizacyjno- PrawnegoPiotr Reszczyński77 404 70 56
532 463 835
Kierownik Biura OświatyElżbieta Ochmańska Jurkowska77 404 71 45
798 355 099
Kierownik Biura Spraw Społecznych i ZdrowiaAnna Owczar77 416 99 81
798 354447
Kierownik Biura Promocji,  Kultury, Sportu i TurystykiAndrzej Peszko77 416 99 57
668 860 232
Kierownik Biura Budżetu i KsięgowościAnna Sanetra77 416 99 61
668 860 230
Kierownik Biura Podatków i OpłatMałgorzata Gawrońska77 404 56 00
798 355 627
Kierownik Biura Budownictwa i InwestycjiLucyna Mielczarek77 416 08 74
532 217 918
Kierownik Biura Gospodarki Nieruchomościami i LokalamiBarbara  Iwanowiec77 404 58 36
798 319 532
Kierownik Biura Urbanistyki i Ochrony ŚrodowiskaJoanna Dubas77 416 04 95
798 352 394
Kierownik USCMagdalena Hałas Kowalska77 404 56 05
798 352 651
Komendant Straży MiejskiejKrzysztof Szary77 416 06 39
606 365 080
Specjalista ds. bhpDorota Poznań77 416 98 93
602 825 105
Biuro BezpieczeństwaWiesław Kielian77 404 71 15
602 139 678
Tadeusz Woźny77 404 71 16
Kierownik Biura Rady MiejskiejAnna Szymańska77 404 57 96
789 078 753
Reklama