XXI sesja Rady Miejskiej – relacja na żywo

1
Reklama

Zdzisław Bagiński, nowo wybrany radny w wyborach uzupełniających, otrzyma dziś (28.06) zaświadczenie Miejskiej Komisji Wyborczej w Brzegu i złoży ślubowanie. Tą uroczystością, o godzinie 10:00 w brzeskim ratuszu, rozpocznie się XXI sesja Rady Miejskiej Brzegu. Kolejnymi, stałymi punktami obrad będą interpelacje i wnioski radnych oraz sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności.

Radni zapoznają się również ze stanem bezpieczeństwa, porządku publicznego i przeciwpożarowego miasta. Informację w tym zakresie przedstawią odpowiednie służby – Policja, Państwowa Straż Pożarna i Straż Miejska. Radni będą dziś także procedować nad serią projektów uchwał, m.in. w sprawie warunków udzielania i wysokości stawek procentowych bonifikat przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

O przebiegu obrad, będziemy informować prosto z Sali Stropowej w relacji na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.


16.32

Koniec obrad

16.30

Radny Komarzyński informuje, że w przyszłym tygodniu będzie delegatem na zjazd Prawa i Sprawiedliwości i zamierza spotkać się tam z wieloma osobami będącymi członkami obecnego rządu. Chce aktywnie u nich lobbować  w sprawie przeprawy mostowej, zabezpieczenia przeciwpowodziowego oraz realizacji programu mieszkanie plus w Brzegu.  Radny Komarzyński poprosił też burmistrza aby rozważył zorganizowanie strefy kibica na finały i półfinały EURO. – Jestem przekonany, ze nasza drużyna będzie w nich występować – tak radny Komarzyński uzasadniał swoja prośbę

16.29

Radny Andruchowicz informuje o piśmie jakie otrzymał z Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie przejścia dla pieszych przy ulicy Żeromskiego.

16.28

Przewodnicząca Mrowiec i burmistrz Wrębiak życzą radnym udanych wakacji.


 

16.25

Burmistrz zaprasza radnych na „Magie Tanga” i na imprezy związane ze Światowymi Dniami Młodzieży jakie będą odbywały się w Brzegu oraz na imprezy organizowane przez Miejski Ośrodek Sportu.


 

16.23

Kolejny punkt obrad: wolne wnioski.

Przewodnicząca odczytuje list od Powiatowej Rady Osób Niepełnosprawnych dotyczącej barier architektonicznych jakie dotarło

16.20

W sprawie interpelacji radnej Biss w sprawie BCK radna otrzymuje informację, że należałoby się zwrócić do Regionalnej Izby Obrachunkowej.


 

16.18

W sprawie interpelacji radnego Jędrzejki burmistrz obiecał, że będzie próbował znaleźć takie rozwiązanie w sieci nowych szkół (w związku z rządową reformą oświaty) żeby „zadowolić” wszystkie strony. W sprawie parkingów i podwórka przy ulicy Szkolnej – dyr. Sidor poinformo do biur Rady Miastawał, że w obecnym budżecie nie ma środków na tą inwestycję.


 

16.14

W sprawie interpelacji radnego Kapeli burmistrz obiecał że skieruje sprawę do powiatu (kwestia zmiany organizacji ruchu jest kompetencją starostwa). Podobnie z interpelacją dotyczącą nasadzeń przy ulicy Piastowskiej.

16.10

W sprawie przycięcia zieleni przy ulicy Wita Stwosza burmistrz obiecuje interwencję. W sprawie wypukłych znaków leżących na ulicy Poprzecznej obiecał przeanalizowanie możliwości naprawy

16.07

W sprawie interpelacji radnego Komarzyńskiego burmistrz Wrębiak stwierdza, że jest otwarty na ten pomysł. Według niego za mało jeszcze jest znanych szczegółów tego projektu rządowego. Jeśli będą takie możliwości to zadeklarował przekazanie gruntów na ten program.

16.06

Kolejny punkt obrad: odpowiedzi na interpelacje radnych


16.05

Burmistrz wyjaśnia, ze środki przeznaczone na plac zabaw w obecnym budżecie będą wykorzystane na inne inwestycje, które są obecnie bardziej pilne.


 

16.03

Burmistrz uważa, że można z tą inwestycją jeszcze trochę poczekać i może zmienić nieco lokalizacji  oraz przekonać obydwie strony.


 

15.59

Burmistrz Wrębiak wyjaśnia, że gdyby nie był przekonany do tej inwestycji to nie umieszczał by jej w projekcie budżetu. Prosi o cierpliwość i wyjaśnia, że musi słuchać także drugiej strony (część mieszkańców jest przeciwna budowie placu zabaw).


 

15.57

Głos zabiera jedna z obecnych na sesji. – O co musimy walczyć Panie Burmistrzu. O co nam pan każe walczyć  – tak zaczyna swoje przemówienie. Przypomina, ze trwa już to 4 miesiące. Wyraża nadzieje, że ta inwestycja ruszy.


 

15.55

Przewodnicząca Mrowiec odczytuje list mieszkańców osiedla „Szare Koszary” w sprawie placu zabaw. Poniżej treść listu.

Brzeg, 06.06. 2016

Szanowny Pan Jerzy Wrębiak Burmistrz Miasta Brzeg

My, mieszkańcy osiedla Szare Koszary zwracamy się z uprzejmą prośbą o jak najszybszą realizację projektu budowy placu zabaw, zaprezentowanego przez Pana Burmistrza na spotkaniu konsultacyjnym 13 kwietnia br. w siedzibie urzędu miasta. Przypominamy Panu, iż na liście poparcia dla tej inicjatywy w marcu tego roku podpisało się 110 osób — pojedynczych przedstawicieli rodzin, zamieszkałych przy ulicach: Kościuszki, Słowackiego, Żeromskiego i 1. Maja. Oznacza to, że w rzeczywistości daje to kilkukrotnie większą grupę osób zainteresowanych realizacją projektu. Pomysł spotkał się z prawie jednogłośną akceptacją Rady Miasta, która zabezpieczyła na ten cel odpowiednie środki z budżetu. Część tych środków już została wydatkowana na projekt placu zabaw. Na ręce Pana Burmistrza złożone zostało poparcie 19 członków Rady, jako odpowiedź na protest złożony przez kilkunastu mieszkańców ul. Żeromskiego. Głosy zebrane przez nich w całym mieście nie powinny mieć znaczenia, gdyż nie pochodzą od osób bezpośrednio zainteresowanych. Aczkolwiek jesteśmy otwarci na dzieci z ościennych ulic, które zechcą skorzystać z nowych atrakcji. Bo wszystkie dzieci są nasze. Na osiedlu mieszka dużo dzieci, które nie mają dobrych warunków do zabawy i prawidłowego rozwoju. Zadbanie o interes najmłodszych mieszkańców osiedla będzie przejawem najlepszej polityki prorodzinnej miasta. Wyrażamy nadzieję, ze dobro dzieci, poparte zdecydowaną większością mieszkańców osiedla, nie zostanie zignorowane w wyniku protestu garstki, niechętnych dzieciom, starszych ludzi. Liczymy na przychylność władz miasta i pozytywne rozpatrzenie naszej petycji oraz jak najszybszą realizację przedsięwzięcia.

Do wiadomości: Rada Miasta Brzeg

204 podpisy dostępne w biurze Rady Miasta

15.51

Koniec maratonu uchwał. Teraz uchwała o przyjęciu dotacji na termomodernizacje budynków oraz w sprawie wyrażenia woli współpracy samorządów w ramach subregionu. Obie uchwały radni przegłosowują.


 

15.39

Przy jednej z uchwał (dotycząca terenu, na którym położony jest lokal Trzy Życzenia) burmistrz Kostrzewa wyjaśnia radnym, że nieuchwalenie przedłużenia umowy najmu będzie skutkować obciążeniem gminy z tytułu poniesionych nakładów przez właściciela budynku. Radni po tych uwagach jednogłośnie podejmują uchwałę przedłużającą umowę najmu.


15.37

Na razie uchwalanie „najmów” idzie radzie bardzo sprawnie. Za nami już 10 takich uchwał.


15.26

Teraz nastąpi seria (właściwie maraton bo aż 18 uchwał) uchwał w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Brzeg oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy oraz opinii dotyczącej rozłożenia na raty wierzytelności


15.24

Radni przyjmują uchwałę.

15.24Następny punkt obrad to uchwała w sprawie wyrażenia woli współdziałania z Powiatem Brzeskim przy wykonaniu zadania inwestycyjnego realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 (druk nr 14)

15.23

Radni przyjmują uchwałę.

15.23

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawie pozbawienia dróg kategorii dróg gminnych (druk nr 13

15.22

Radni przyjmują uchwałę.

15.21

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie zmiany uchwały nr XII/99/15 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 25 września 2015 w sprawie uchwalenia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg” (druk nr 12)

15.20

Radni przyjmują uchwałę.

Nieruchomość będzie przeznaczona na dom pomocy społecznej i mieszkania chronione.


15.17

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienia od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy zabudowanej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Brzeg położonej w Brzegu przy ulicy Wolności 14 (druk nr 11)


15.16

Radni przyjmują uchwałę.

15.14

Burmistrz Wrębiak wyjaśnia, że zapisy tej uchwały mają zapobiegać wykupowi mieszkań komunalnych, które bardzo szybko są przez nowych właścicieli sprzedawane.

15.08

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawie warunków udzielania i wysokości stawek procentowych bonifikat przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców (druk nr 10)

15.08

Radni przyjmują uchwałę.

15.05

Radny Surdyka również uważa, że rada powinna się wstrzymać jakiś czas z podjęciem tej uchwały.


14.59

Burmistrz Wrębiak wyjaśnia, że mieszkania komunalne powinny być własnością miasta tak żeby pomagać osobom, których dochód kwalifikuje do otrzymania mieszkania komunalnego. Jeśli miasto pozbawi się takich mieszkań to nie będzie mogło później pomagać ludziom potrzebującym takich lokali.


14.57

Radny Surdyka prosi o wykaz zbytych do tej pory lokali stanowiących własność całkowitą własność miasta na rzecz najemców. Radny Surdyka nie zgadza się z opinia burmistrza, że nie jest w interesie miasta sprzedawanie takich lokali. Pyta kto będzie płacił za remonty takich lokali i zwraca na uwagę na rządowy program Mieszkanie PLUS


14.48

Radna Biss pyta czy rada nie może się wstrzymać z tą decyzją, tak aby mieszkańcy mieli więcej czasu na decyzję zakupu najmowanych lokali


14.47

Radna Biss zwraca uwagę, że uchwały nie opiniował dyr. ZNM Marek Sidor i prosi go o opinię. On jednak odmawia opinii twierdząc, że jest od zarządzania nieruchomości, a nie od ustalania zasad zbywania. Na pytanie radnej o stan budynków będących w całości własnością gminy odpowiada, ze ich stan wymaga gruntownych remontów.

14.40

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawiezasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości Gminy Brzeg oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata (druk nr 9)


14.40

Radni przyjmują uchwałę.

14.39

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/160/16 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Brzeskiego na realizację zadania pn.”Remont chodnika w ciągu dróg powiatowych nr 1193 O i 2025 O ul. Piastowska w Brzegu” (druk nr 8)

14.38

Radni przyjmują uchwałę.


14.37

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej (druk nr 7)

14.37

Radni przyjmują uchwałę.


14.33

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2016r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok (druk nr 6)

14.33

Radni przyjmują uchwałę.

Dzierżonia 10 (Kopiowanie)

14.32

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XVI/157/16 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 29 stycznia 2016r. w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Dzierżonia 10 dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (druk nr 5),

14.31

Radni przyjmują uchwałę.

Dzierżonia 8 (Kopiowanie)

14.30

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XVI/155/16 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 29 stycznia 2016r. w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Dzierżonia 8 dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (druk nr 4)

14.29

Radni przyjmują uchwałę.

Dzierżonia 12 (Kopiowanie)

14.27

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XVI/154/16 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 29 stycznia 2016r. w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Dzierżonia 12 dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (druk nr 3),

14.26

Radni przyjmują uchwałę.

Robotnicza 18

Następny punkt obrad to uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XVI/153/16 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 29 stycznia 2016r. w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Robotnicza 18 dotacji na roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (druk nr 2),

14.26

Radni przyjmują uchwałę.

14.25

Chodzi o tę kamienice

Długa 14-16 (Kopiowanie)

14.24

Kolejny punkt obrad to uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/152/16 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 29 stycznia 2016r. w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Długa 14-16 dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (druk nr 1)

14.23

Radni przyjmują sprawozdanie przez aklamację

14.12

Radny Karlikowski w dyskusji wyraża nadzieję, że władze miasta w przyszłym roku zwiększą środki przekazywane dla klubów sportowych.


14.17

Radny Jaros w trakcie dyskusji zwraca uwagę, ze większość młodych sportowców uprawiających kolarstwo „ucieka” z Brzegu do Gminy Skarbimierz.


 

14.06

Następny punkt obrad: Sprawozdanie z działalności klubów sportowych. Dokument dostępny TUTAJ.

14.03

Wznawiamy obrady. Kolejny punkt: Oferta letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Dokument dostępny TUTAJ.

13.19

Trwa dyskusja na temat sprawozdania. Radni pytają głównie o procedury i sposoby udzielania dotacji, dofinansowania i staże udzielane przez PUP w Brzegu. Radni przyjmują informację przez aklamacje. Przewodnicząca Mrowiec ogłasza 30-sto minutową przerwę obiadową.


 

12.40

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu Zbigniew Kłaczek przedstawia sprawozdanie, z którego można się dowiedzieć między innymi , że największą liczbę bezrobotnych w powiecie brzeskim 11 614 osób i stopę bezrobocia 32,8% odnotowano w styczniu 2004r. Na koniec maja 2016 roku w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzegu było zarejestrowanych 3 975 osób bezrobotnych. Według danych statystycznych GUS na koniec kwietnia 2016 roku stopa bezrobocia w Polsce wynosiła 9,5%, w województwie opolskim – 9,9%, natomiast w powiecie brzeskim – 14,2%.


 


 

12.12

Radni przyjmują informację przez aklamacje. Kolejny punkt obrad: Efektywność wydatkowania funduszy na szkolenia bezrobotnych, pracodawców i przedsiębiorców. Wydatkowanie środków na utworzenie nowych miejsc pracy. Sprawozdanie dostępne TUTAJ


11.55

Radni przyjmują informację przez aklamacje. Teraz informacja Straży Miejskiej. Dokument dostępny TUTAJ

11.33

Radni przyjmują informację przez aklamacje. Teraz informacja Państwowej Straży Pożarnej. 


 

11.08

Według policji na terenie naszego powiatu będzie przebywać około 300 pielgrzymów. Największa grupa z Francji. W okresie Światowych Dni Młodzieży na terenie powiatu będą uruchomione dodatkowe patrole policji.


 

11.05

Radni przyjmują informację burmistrza przez aklamacje. Kolejny punkt obrad: Stan bezpieczeństwa, porządku publicznego i ppoż w tym przygotowanie miasta do Światowych Dni Młodzieży – informacja Powiatowej Policji w Brzegu.


 

10.28

Kolejny punkt obrad: sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności.

Sprawozdanie dostępne TUTAJ


 

10.24

Radny Jędrzejko prosi o informację związaną z planowana zmianą w systemie oświaty (likwidacja gimnazjów).


 

10.23

Radny Jaros wnioskuje o uzupełnienie nasadzeń drzew przy ulicy Piastowskiej.


 

10.21

Radny Samul wnioskuje o umieszczenie znaków ostrzegawczych przy przystanku autobusowym przy ulicy Starobrzeskiej


 

10.17

Radny Kapela wnioskuje o przebudowanie skrzyżowania ulicy Lwowskiej i Wyszyńskiego. Radny wnioskuje o zmianę rodzaju dozwolonego ruchu na ulicy Słonecznej na dwukierunkowy. Radna Biss wnioskuje o udostępnienie dokumentów związanych ze sprawą kontroli RIO w BCK i wnioskiem skierowanym do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w tej sprawie.


 

10.10

Radny Korycki interpeluje w sprawie chodników przy ulicy Sucharskiego. Radny Komarzyński składa wniosek o udział gminy w programie mieszkania plus. Wnioskuje o przekazanie nieodpłatnie gruntów na rzecz Skarbu Państwa z przeznaczeniem na budownictwo mieszkaniowe. Radny Szpulak wnioskuje o przycięcie zieleni na skrzyżowaniu ulic Wita Stwosza i Sikorskiego oraz odtworzenie progów zwalniających na ulicy Poprzecznej.


 

10.05

Burmistrz Wrębiak składa propozycje dwóch uchwał: jedna dotyczy dofinansowania ze środków ochrony środowiska, a druga dotyczy partnerstwa i współpracy ze starostwem powiatowym.

Radny Szpulak składa wniosek o przyjęcie do porządku obrad skargi na działalność dyrektora ZNM. Radni przyjmują poprawki do porządku obrad. Następnie radni przyjmują protokoły z obrad poprzedniej sesji. Kolejny punkt obrad: interpelacje i wnioski.


 

10.02

Przewodnicząca Mrowiec otwiera obrady sesji. Obecnych jest 16 radnych. Pierwszy punkt obrad: wręczenie radnemu Zdzisławowi Bagińskiemu zaświadczenia Miejskiej Komisji Wyborczej w Brzegu. Oklaski. Radny Bagiński składa ślubowanie. Znów oklaski radnych. Następny punkt obrad: wnioski do porządku obrad.

Reklama