Jak zaciekawić swoją paczką klienta? Kilka pomysłów

0

Bez względu na to czy nasz produkt sprzedajemy w sklepie stacjonarnym, czy internetowym, istotne jest, aby jego opakowanie przyciągało uwagę klienta. Wygląd paczki może bowiem zaważyć na tym, czy w przyszłości klient sięgnie kolejny raz po naszą markę. Jak więc zaciekawić klienta paczką i sprawić, aby wywarła na nim pozytywne wrażenie?

Jak paczka przyciąga klienta?

Jeśli nie do końca wiemy, jak przyciągnąć uwagę klienta, postawmy się w jego sytuacji. Pomyślmy, co zwróciłoby naszą uwagę i czego byśmy oczekiwali, odbierając ze sklepu zamówioną paczkę? Co sprawia, że zapamiętujemy daną markę? Odpowiedź na to pytanie nie będzie aż tak trudna, jeśli zanalizujemy aktualne trendy (modowe, społeczne), odzwierciedlające oczekiwania społeczeństwa.

Dzięki temu łatwiej nam będzie ustalić, jaką wybrać kolorystykę i wzory, jak wyeksponować nazwę marki, jaki kształt nadać opakowaniu i jaka powinna wyglądać jego zawartość. Paczka musi bowiem oddziaływać na klienta nie tylko poprzez odpowiednie wrażenia estetyczne, ale także poprzez spersonalizowany przekaz, mówiący nabywcy, że jest ważny.

Pudełko z własnym nadrukiem

Każda firma, która dba o renomę, umieszcza na opakowaniach swoich produktów logo i nazwę własnej marki. Dobrym pomysłem jest wzbogacenie wyglądu paczki o ciekawe wzory, zdjęcia czy też hasła, sentencje i ciekawostki dotyczące produktu. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby nadruk na opakowaniu zawierał łamigłówkę lub inna formę drobnej rozrywki.

Pudełko z własnym nadrukiem nie powinno być więc nudne. Nadruk musi oczywiście nawiązywać do zawartości paczki i aktualnych trendów społecznych. Jej wygląd musi być też dopasowany do grupy docelowej. Inne bowiem opakowanie będzie pozytywnie oddziaływać na młodzież, a inne na osoby starsze. Możliwość wykonania nadruków znajdziemy na przykład na stronie https://zpapieru.pl/.

Paczka użyteczna i ekologiczna

Żadna paczka nie zrobi dobrego wrażenia, jeśli będzie drażnić klienta wyglądem i funkcjonalnością. Opakowanie powinno być proste w obsłudze: dać się łatwo otworzyć i zamknąć. Paczka nie powinna też być wypełniona „powietrzem” (jest to mało ekologiczne, źle postrzegane) a jej wielkość należy dopasować do zawartości produktu.

Klienci lubią, gdy opakowanie można wykorzystać kolejny raz. Bardzo często, te ładniejsze służą jako pojemniki na drobiazgi czy jako gadżety. Niektóre paczki są też tak projektowane, aby po wyjęciu z nich produktu, rozłożeniu i ponownym złożeniu, uzyskać zupełnie inny kształt, który znajdzie odmienne od pierwotnego zastosowanie.

Efekty sensoryczne

Uwagę klienta przyciągaja nie tylko logo, wzory i możliwość ponownego wykorzystania paczki. Bardzo istotna jest też jej faktura i wizualne dodatki. Jedne i drugie powinny podkreślić to, co skrywa wnętrze opakowania. Unikajmy jednak nadmiernej ilości elementów z plastiku, które nie są dobrze postrzegane.

Na uwagę klienta mogą natomiast wpłynąć pojedyncze, metalizowane fragmenty kartonu czy holograficzne znaki. Pobudzają one zmysły odbiorcy. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby nasza paczka była delikatnie aromatyzowana. Warto jednak mieć na uwadze, aby jedne i drugie dodatki nie przytłaczały swoją intensywnością.

Paczka pełna niespodzianek

Kupujący lubią czuć, że dany produkt jest specjalnie dla nich spersonalizowany. Bardziej od hurtowych opakowań z papieru powlekanego folią, lubimy pudełko z własnym nadrukiem danej firmy, przewiązane sznurkiem. Jest to produkt ekologiczny, traktowany w kategorii ręcznie wykonanych opakowań. A to właśnie one pozwalają klientowi poczuć się wyjątkowo.

Ważne, aby paczka nie zawierała jedynie produktu, który został zamówiony. Dołączone do niej podziękowanie za zakup, rabat na inne produkty, czy krótka historia dotycząca produktu są bardzo wysoko cenione. Do paczki można też dołączyć próbki innych produktów. Dzięki tego rodzaju personalizacji, klient poczuje się ważny i dobrze zapamięta markę.